E-maile zmniejszają produktywność
Najnowsze badania wskazują, że odbieranie e-maili w pracy powoduje duży stres. Co więcej, wiele osób wykazuje oznaki uzależnienia.
Niektórzy użytkownicy poczty elektronicznej sprawdzają swoje skrzynki nawet 30 do 40 razy na godzinę! Dowodzi to tezy, że e-mail stał się nieodłącznym elementem naszego życia, wskazuje też na uzależnienie.
Internauci starają się jednak ukryć ten fakt - jedynie 35% internautów przyznało się do sprawdzania poczty co 15 minut. Reszta czyni to rzadziej - czytamy w serwisie Ars Technica.
Jak wykazały badania naukowców z uniwersytetów w Glasgow i Paisley, odbieranie służbowych e-maili powoduje także stres (wykryty u ok. 1/3 badanych), wynikający z poczucia, że trzeba na nie jak najszybciej odpowiedzieć. Jedynie 38% ankietowanych stwierdziło, że e-maile go u nich nie wywołują. Wynika to jednak z faktu, że odpowiadają na nie z opóźnieniem - twierdzą badacze.
Microsoft ostatnio ogłosił, że pracownicy potrzebują około 15 minut na powrót do pełnej produktywności po odebraniu służbowego telefonu lub e-maila. Ciągłe sprawdzanie poczty przyczynia się do znacznego zmniejszenia produktywności.
Wnioski? Pracodawcy powinni zmniejszyć nacisk wywierany na swych podwładnych związany z odpowiadaniem na korespondencję elektroniczną. Pracownicy z kolei powinni powstrzymać się od tak częstego sprawdzania swej skrzynki. Łatwiej jednak powiedzieć niż zrobić.