Czy spamerom opłaca się wysyłać spam? Ankieta przeprowadzona przez firmę Sophos pokazuje, że tak. Dlatego właśnie eksperci firmy zalecają nie tylko antyspamowe rozwiązania technologiczne ale także bojkotowanie firm reklamujących się poprzez niechciana pocztę.
reklama
Internetowa ankieta Sophos została przeprowadzona przed Walentynkami. Wzięło w niej udział 533 respondentów. Okazało się, że aż 9% z nich klikało w linki zawarte w liście, aby dotrzeć do reklamowanej witryny umożliwiającej zakup.
Eksperci słusznie twierdzą, że odwiedzanie stron reklamowanych w spamie jest pierwsza przyczyną tego, że niechciana poczta w ogóle istnieje. Gdyby tego typu kampania reklamowa nie dawała efektów - nie byłaby prowadzona.
Należy jeszcze zwrócić uwagę na to, że klikanie na linki zawarte w mailu nieznanego pochodzenia może narazić użytkownika na ataki phishierów.
Ankieta Sophos nie bez powodu była przeprowadzona właśnie w lutym. Przed Walentynkami następuje nasilenie aktywności spamerów - na skrzynki użytkowników trafiają reklamy przeróżnych prezentów oraz artykułów które mają podnieść naszą atrakcyjność w oczach płci przeciwnej (np. kuracje wybielające zęby).
Specjaliści ostrzegają, że wykorzystywanie specjalnych okoliczności przez spamerów i cyberoszustów jest coraz częstsze. Jeśli zatem otrzymamy list z ofertą niewiadomego pochodzenia, skasujmy takiego e-maila i nie napędzajmy szarej strefy internetowego biznesu.