Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

AOL wprowadza system e-znaczków na e-maile

04-02-2006, 09:46

W trosce o skrzynki swoich użytkowników, amerykański portal AOL zamierza wprowadzić system Goodmail CertifiedEmail. Dzięki temu nadawca, który będzie chciał wysłać e-mail z reklamą, będzie musiał zachować odpowiednie standardy i zapłacić za każdą wysłaną wiadomość.

robot sprzątający

reklama


Rozwiązanie Goodmail CertifiedEmail przyczyni się przede wszystkim do ograniczenia zagrożenia związanego ze spamem rozsyłanym przez phisherów i innej maści cyberoszustów.

Reklamodawca, aby uzyskać pewność co do tego, że jego e-mail znajdzie się w skrzynce odbiorcy i poprawnie wyświetli, będzie musiał dołączyć do swoich wiadomości odpowiedni e-znaczek. Znaczek ten będzie rozpoznawany przez serwery AOL, a wiadomość odpowiednio oznaczana.

Nadawca będzie musiał nie tylko wystarać się o przyjęcie do programu, ale także zapłacić centa, za każdą wysłaną wiadomość. W zamian otrzyma wygodne narzędzia do zarządzania kampanią e-mailingową.

Reklamodawcy są zadowoleni z porozumienia AOL i spółki Goodmail. Spam rozsyłany przez cyberoszustów już naraził ich na duże straty, bo użytkownicy boją się otwierania wiadomości z nieznanych adresów.

Poza tym rozwiązania antyphishingowe stosowane dotychczas przez AOL dalekie są od ideału. Bazują one na "białej liście" zawierającej adresy IP. Jeśli adres IP uczciwego nadawcy zmienił się w trakcie kampanii, to e-maile wyświetlały się nieprawidłowo (bez obrazków i linków).

System bazujący na adresach IP wykorzystywali też oszuści. Początkowo zachowywali się grzecznie, wysyłając umiarkowaną ilość wiadomości, aby potem zorganizować masową wysyłkę zanim adres IP zostanie zablokowany. Z tych właśnie powodów AOL będzie powoli odchodził od systemu "białej listy", aby całkowicie zamknąć go w czerwcu.

Rozwiązanie Goodmail jest o wiele lepsze, bo pozwala na identyfikację uczciwego nadawcy, a nie jedynie jego adresu. Trzeba zaznaczyć, że jego zalety dostrzegła także firma Yahoo. Porozumienie ze spółką Goodmail konkurent AOL ogłosił już w październiku zeszłego roku.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: ClickZ News