Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Android ma kłopoty w Stanach Zjednoczonych?

07-06-2012, 18:06

Spada liczba użytkowników, którzy kupują nowe urządzenia z Androidem w Stanach Zjednoczonych - wynika z raportu opublikowanego przez comScore. Niewiele lepiej na tym rynku radzą sobie smartfony z serii iPhone.

Jak zauważa Horace Dediu z firmy Asymco, użytkownicy ze Stanów Zjednoczonych coraz rzadziej porzucają swoje starsze telefony komórkowe na rzecz nowoczesnych smartfonów. Działa to na niekorzyść Samsunga czy firmy Apple.

Czytaj także: Pół miliarda urządzeń z Windows 8 na koniec 2013 roku?

Dediu, opierając się na raporcie firmy comScore, zauważa, że tylko w ciągu kwartału liczba starszych telefonów wymienianych na smartfony spadła z 1,5 miliona do zaledwie 300 tysięcy. Mniejszym zainteresowaniem cieszą się więc przede wszystkim smartfony z Androidem, a konkurencyjne Apple może się pochwalić tylko nieznacznym wzrostem rok do roku.

- Prawdopodobnie jest zbyt wcześnie, by sugerować spowolnienie na rynku Androida w Stanach Zjednoczonych - tłumaczy jednak Dediu. - Wzrost może powrócić już jesienią. Producenci muszą się jednak obawiać przede wszystkim o ogólną liczbę kupowanych urządzeń z Androidem, która spadała w ostatnich czterech miesiącach.

Mniejsze zainteresowanie smartfonami w Stanach Zjednoczonych
fot. - Mniejsze zainteresowanie smartfonami w Stanach Zjednoczonych
Warto pamiętać, że jesienią najprawdopodobniej zaprezentowana zostanie nowa wersja smartfona iPhone od firmy Apple, na którego prawdopodobnie czeka wielu użytkowników. Również Google intensywnie pracuje nad kolejnymi wydaniami Androida, w których znajdziemy m.in. lepszej jakości mapy czy bardziej rozbudowany pakiet biurowy.

Czytaj także: Windows Phone z 7% udziałów w Chinach


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: comScore