Słodki marketing – czyli jak czekolada może pomóc rozwinąć Twój biznes?

11-01-2018, 07:41

Ilu mędrców, tyle filozofii. Ilu przedsiębiorców, tyle strategii marketingowych. Każdy twierdzi, że te jego 5 sprawdzonych wskazówek to najlepszy sposób na promocje, a najświeższa kampania reklamowa, jaką zaplanowali przyniesie największe efekty.

Owszem, czasami wśród całej plejady mądrych biznesowych porad znajdzie się ta perełka, dzięki której w istocie dana firma wznosi się na szczyt. Najczęściej jednak jest to poprzedzone długotrwałą metodą prób i błędów, liczeniem na to, iż w końcu coś zadziała. Całe szczęście, w tym gąszczu rozwiązań uchowała się słodka tajemnica na udany biznes – a zwą ją… czekolada.

 

Dlaczego wszyscy kochają czekoladę i jakie to ma znaczenie dla Twojej firmy?

 

Akcje promocyjne, w których czekolada występuje w mniej lub bardziej bezpośredni sposób są z góry spisane na powodzenie. Liczne badania dowodzą, że powolne rozpuszczanie czekolady w ustach powoduje wzrost aktywności mózgu tak duży jak podczas namiętnego pocałunku – z tym, że efekty delektowania się czekolady trwają cztery razy dłużej! Nauka nie może się mylić, tym bardziej iż mądre głowy tego świata od lat próbują zrozumieć fenomen czekolady. Chociaż w typowej czekoladce znajduje się naprawdę dużo różnych składników - wybrana garstka z nich wydaje się ważniejsza od innych, dzięki czemu smak czekolady jest tak dobry. Do najważniejszych należą stymulanty, w tym:

  • teobromina,
  • fenyloetyloamina,
  • kofeina (w bardzo małych ilościach).

 

To one odpowiadają za uwolnienie w naszych organizmach hormonu – dopaminy. Pojawia się ona zawsze wtedy, gdy robisz coś, co lubisz. Czy istnieje więc lepszy sposób na ocieplenie wizerunku marki aniżeli przepyszne czekoladki reklamowe z logo?!

karmello

 

Od nauki – po reklamę, czyli jak i gdzie wykorzystać czekoladowe upominki reklamowe?

 

Ten krótki wstęp, był niezbędny aby każdy jeszcze raz spojrzał na kawałek czekolady w nieco inny sposób niż do tej pory. Willy Wonka w swojej Fabryce Czekolady jako jeden z pierwszych potrafił zamienić tę słodką rozkosz w żyłę złota. Każdy dzisiejszy przedsiębiorca również może to zrobić – a oto poniżej gotowe pomysły na to, jak zacząć! 

Czekoladowe upominki reklamowe można z powodzeniem wykorzystać jako:

  • prezent dla kluczowych klientów
  • podziękowanie dla wyróżniających się pracowników
  • miły podarek dla kontrahentów i partnerów biznesowych
  • elegancki prezent dla szefa, kierowników, czy innych ważnych osób w firmie
  • słodki poczęstunek w trakcie targów branżowych
  • czekoladowe wizytówki z logo firmy
  • elegancki upominek okolicznościowy np. dla inwestorów

 

Możliwości jest bez liku, tak samo jak samych smaków czekolady! Sęk w tym jednak, aby czekolada była tak wysokiej jakości, jak wysoko cenimy sobie osoby, którym chcemy ją podarować. Nie przystoi ofiarować typowej „oklepanej” bombonierki, kupionej w pierwszym lepszym spożywczaku. Efekt takiego podarku byłby wtedy zapewne wręcz odwrotny od zamierzonego.

Całe szczęście, na dzisiejszym rynku nie brakuje ekskluzywnych Chocolatier – pracowni czekolady, które dokładają wszelkich starań, aby zaspokoić nawet najbardziej wymagające podniebienia. 

Cechą oferowanych przez nie czekoladek jest to, że nie tylko niebiańsko smakują, ale też „zjada się” je już oczami – czego najlepszym przykładem są zestawy dostępne na stronie: http://www.karmello.pl/pl/zamowienia-specjalne/. Co więcej, pracownie czekolady odpowiadają także na wysokie oczekiwania klientów nastawionych na branding, dlatego można dostać wysoce spersonalizowane oferty czekoladek z logo firmy - na eleganckich opakowaniach, czy nawet samych pralinkach. 

To nietuzinkowy pomysł na promocję firmy i zacieśnienie biznesowych kontaktów. Konieczne weź go pod uwagę przy planowaniu następnych akcji marketingowych w swojej firmie, a prędzej niż myślisz zauważysz, iż w istocie wszyscy ludzie naprawdę uwielbiają czekoladę!


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl
Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy
To warto przeczytać





fot. newsrm.tv




fot. newsrm.tv



comments powered by Disqus
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Wrzesień 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Serwisy specjalne:
Wydarzenia:
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.