Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Producenci niechętnie udostępniają aktualizacje Androida

25-12-2011, 17:41

Choć najnowsze wydania Androida trafiają również do starszych urządzeń popularnych producentów, cały proces jest dla nich tylko przykrym obowiązkiem.

Pod koniec tygodnia Samsung poinformował, że posiadacze smartfona Galaxy S nie mają co liczyć na aktualizację do Androida 4.0. Powodem miały być zbyt słabe parametry sprzętowe urządzenia.

Czytaj także: Nowe smartfony Nokii nie oczarowały użytkowników

Według południowokoreańskiego producenta Galaxy S posiada zbyt mało pamięci RAM oraz ROM, by sprawnie obsługiwać "Zielonego Robota" z serii Ice Cream Sandwich. Jak jednak zauważają użytkownicy, niemal identyczny pod tym względem Nexus S ma otrzymać poprawkę.

Redaktorzy serwisu TheNextWeb nie mają wątpliwości, że jest to tylko wymówka ze strony Samsunga, który po prostu nie ma żadnego interesu w udostępnianiu aktualizacji. Podobny problem dotyczy zresztą również HTC czy do niedawna Motoroli. 

Producenci popularnych smartfonów po prostu modyfikują jedno z gotowych wydań platformy, która nie jest przez nich rozwijana i jak zauważa The Verge, najchętniej zapomnieliby o kliencie od razu po sprzedaniu mu urządzenia. Nie wszyscy mają jednak do tego problemu takie samo podejście.

Na tym tle wyróżnia się nieco Amazon, który niezależnie od firmy Google rozwija swój własny fork Androida. Firma zdecydowała się przyłożyć do oprogramowania większą wagę, a zatem według TheNextWeb ma "motywację do jego rozwijania i aktualizowania".

Warto przypomnieć, że pomimo niechęci do udostępniania aktualizacji Samsung obiecał je posiadaczom smartfonów Galaxy S II oraz Galaxy Note, ale również urządzeń: Galaxy S II LTE, Galaxy R, Galaxy Tab 10.1, Galaxy Tab 8.9, Galaxy Tab 7.7 oraz Galaxy Tab 7.0 Plus.

Czytaj także: iPhone oraz Galaxy najpopularniejsze w święta


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *