Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Witryny społecznościowe coraz popularniejsze na smartfonach

13-09-2011, 11:22

Amerykanie na przeglądanie sieci społecznościowych oraz blogów przeznaczają niemal jedną czwartą część czasu spędzanego przed komputerem.

Według najnowszego raportu Nielsena dotyczącego mediów społecznościowych w USA i innych dużych rynkach ekspansja gigantów takich, jak Facebook, wcale nie jest zakończona. Zmienia się natomiast sposób, w jaki internauci uzyskują dostęp do swoich ulubionych witryn.

Czytaj także: Automatyczne grupowanie znajomych na Facebooku

Sonda
Korzystasz z witryn społecznościowych z poziomu smartfona?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Jak łatwo się domyślić, niezwykle często dostęp do serwisów społecznościowych uzyskiwany jest z poziomu urządzeń przenośnych. Według Nielsena prawie 40 procent użytkowników witryn takich, jak Facebook, korzysta z nich także na swoim smartfonie.

Amerykanie spędzili w maju tego tego roku aż 53 miliardy minut na Facebooku. Znaleźli więc dla witryny Marka Zuckerberga więcej czasu niż dla jakiejkolwiek innej strony w sieci. Z badań przeprowadzonych na różnych rynkach wynika również, że znaczną popularnością cieszą się blogi, coraz częściej prowadzone na platformie Thumblr.

Sieci społecznościowe to także interesujący rynek dla reklamodawców. Ponad 70 procent dorosłych korzystających w witryn tego typu robi zakupy w sieci. Tylko 12 procent z nich wybiera jednak cyfrowe sklepy chętniej niż przeciętny internauta.

Warto pamiętać, że witryny społecznościowe ze względu na dużą popularność są także obiektem zainteresowania cyberprzestępców. Jak informowaliśmy niedawno, niektóre z wirusów skierowane są wyłącznie dla użytkowników Facebooka, by uzyskując dostęp do ich konta w witrynie, rozsyłać wiadomości także do znajomych danego internauty.

Czytaj także: Nowa wersja aplikacji Facebooka dla iOS


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Nielsen



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR