Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Zobacz, jak portale grupowych zakupów nabijają w butelkę

Forsal.pl 31-05-2011, 21:55

Wabiąc użytkowników, serwisy pozwalające na dokonywanie tańszych zakupów prześcigają się w jak największych upustach. Problem w tym, że część z nich to zwyczajne oszustwo, bo rabaty są wyłącznie wirtualne.

„Grupowe wpadki zakupowe” – tak swojego bloga zatytułował klient oburzony propozycją portalu Citeam.pl. Serwis należący do grupy Allegro 23 maja zaserwował klientom superokazję – 60 zł za kupon o wartości 640 zł na zakup notebooka HP Pavilion dv6-3105sw. Ofertę opatrzono etykietą „Rabat 91 proc.”.

Dociekliwy internauta postanowił bliżej przyjrzeć się ofercie. Okazało się, że dotyczyła ona nie samego laptopa, lecz bonu, który można wykorzystać na zakup sprzętu w sklepie Sferis. Bez promocji kosztował on 2139 zł, a po zniżce, wraz z wykupionym bonem, jego cena wynosiła 1599 zł. Tymczasem u konkurencji ten sam laptop dostępny był za 1767,99 zł. „Czyli kupon, który miał dać upust 580 zł, w rzeczywistości przyniósł jedynie 208,99 zł” – konkluduje bloger, zapowiadając, że już przypatruje się kolejnym grupowym przekrętom. Murem stoi za nim coraz szersza grupa klientów, którzy czują się oszukani przez tego typu portale.

Pękła czterdziestka

– Na rynku zakupów grupowych panuje coraz większa konkurencja, więc aby przyciągnąć klienta, serwisy chwalą się potężnymi zniżkami. Nie zawsze taki 70- czy 90-procentowy rabat jest możliwy do uzyskania, więc pojawiają się oferty naciągające klientów – ostrzega Dawid Sadulski, ekspert rynku internetowego i autor książki „E-commerce. Proste odpowiedzi na trudne pytania”.

Z wyliczeń agregatora zakupów serwisu Godealla.pl wynika, że w ciągu roku powstało w Polsce aż 40 serwisów oferujących rabaty – jak się chwalą – sięgające 90 proc. pierwotnej ceny. Ta nowa forma sprzedaży szturmem podbiła polski rynek i jak wynika z najnowszego Megapanelu, korzysta z niej już kilka milionów Polaków.

Więcej szczegółów w serwisie Forsal.pl w artykule pt. Zobacz, jak portale grupowych zakupów nabijają w butelkę

Sylwia Czubkowska

Forsal.pl

 


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR