Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Rozgłośnie sprawdzą słuchalność radia w sieci

Forsal.pl 03-03-2010, 13:02

Choć według szacunków D-link Technology radia w sieci słucha ponad 3 mln ludzi miesięcznie, z powodu braku cyklicznych badań słuchalności firmy niechętnie reklamują się w ten sposób. Najwięksi nadawcy radiowi postanowili to zmienić.

Eurozet, Grupa RMF, Time i Agora przygotują spójne zasady do prowadzenia badań słuchalności e-radia.

Bez badań nie można zarabiać, bo reklamodawcy i domy mediowe nie wiedzą, jaką słuchalność mają poszczególne stacje – tłumaczy Krzysztof Głowiński, rzecznik Komitetu Badań Radiowych, organizacji skupiającej cztery największe grupy radiowe w Polsce.

Potwierdzają to specjaliści od reklamy. Finansując badania, nadawcy będą też mieli większą kontrolę nad rynkiem, a tym samym – udział w rynku reklamy.

Tylko nadawcy są w stanie udźwignąć finansowy ciężar takich cyklicznych badań – podkreśla jednak Krzysztof Głowiński.

>>> Czytaj: Standard badania radia w sieci - prace trwają

Walkę o internetowego słuchacza zaczęli dwa lata temu. Stacji w sieci, często tworzonych przez amatorów, przybywa coraz szybciej – dziś jest ich kilkaset – a słuchacz w sieci może być nawet atrakcyjniejszy dla reklamodawcy.

Szczegóły w Forsal.pl w artykule: Rozgłośnie sprawdzą słuchalność radia w sieci

Michał Fura

Forsal.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Forsal.pl