Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Allegro obrotami z handlu dorównało hipermarketom

Sylwia Czubkowska 14-12-2009, 14:51

Kiedy dziesięć lat temu w piwnicy hurtowni komputerowej w Poznaniu ruszało Allegro.pl, miało być niszowym pchlim targiem dla sieciowych hobbystów. Dziś korzysta z niego 10 mln kupujących i sprzedających.

Kamera internetowa za 320 zł – to był pierwszy przedmiot sprzedany na Allegro. Nie miała specjalnie dużej konkurencji, bo w pierwszych tygodniach w portalu wystawionych było ledwie kilkaset rzeczy. W tym roku obroty z handlu na Allegro osiągną 6,5 mld zł, o 1,3 mld zł więcej niż przed rokiem. Tym samym portal ten dorównał już dużym sieciom działających w realu supermarketów. Dla porównania ubiegłoroczny obrót kilkuset sklepów Auchan w Polsce wart był niecałe 6 mld zł.

Historia Allegro.pl rozpoczęła się w 13 grudnia 1999 r. Trzech zapaleńców z Poznania i jeden Holender uruchomili mały portal aukcyjny. Nazwali go Allegro, bo chcieli kojarzyć się z szybkością działania. – Na początku była to mała firma zajmująca piwnicę bez okien. Dziś to profesjonalne przedsiębiorstwo – mówi Patryk Tryzubiak, rzecznik portalu.

>> czytaj też: Allegro chwali juniorów, ale nie mówi wszystkiego

Poznański portal aktywnie się zmienia. Za kilka milionów złotych kupił wielkie plakaty reklamowe na ulicach miast i telewizyjne reklamy. Odchodzi od wizerunku wirtualnego pchlego targu, miejsca do wyprzedawania gratów z piwnicy. – Zamiast tego stał się cyfrową platformą handlową żyjącą z kontaktowania sprzedawców i kupujących. I choć internauci na Allegro uwielbiają narzekać: że drogie, zbiurokratyzowane i nie zawsze przyjazne, to nikt mu w najbliższym czasie nie zagrozi – mówi Jakub Połeć, ekspert ds. nowych technologii w Centrum im. Adama Smitha.

Więcej w Gazecie Prawnej

gazeta prawna

 

 

 

>> czytaj też: Allegro: Najbardziej oszczędne miasto to Koszalin


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *