Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

W minioną sobotę w Katowicach odbyło się czwarte spotkanie osób związanych z branżą IT - "Spodek 2.0". Zaprezentowano trzy interesujące przedsięwzięcia i standardowo każde doczekało się uwag, pytań i sugestii. Dziennik Internautów był obecny na "spodku".

robot sprzątający

reklama


To co odróżnia spotkania typu barcamp od tradycyjnych konferencji, na których pojawiają się prezentacje i pytania, to luźna, "bezkrawatowa" atmosfera, możliwość dyskutowania i zadawania pytań w każdej chwili oraz lokalizacja - spotkania odbywają się w kawiarniach, barach, często w wygodnych fotelach, i przy różnego rodzaju napojach. Z resztą, trudno sobie wyobrazić nieformalne spotkania w centrum konferencyjnym z równo ustawionymi krzesełkami czy na sali wykładowej.

Rondo Sztuki, Katowice
fot. - Rondo Sztuki, Katowice
Każde spotkanie barcamp ma służyć poszerzeniu horyzontów słuchaczy i szansie na "sprzedanie się" prelegenta ludziom, którzy mają doświadczenie w branży i mogą dorzucić swoje pomysły, nakierować na dobre tory lub zmienić punkt widzenia. Dla wielu spotkania te to także okazja na "pokazanie się", pozyskanie nowych kontaktów biznesowych czy zawarcie nowych znajomości towarzyskich, szczególnie w części nieoficjalnej.

MMSilesia.pl - Moje Miasto Silesia

Marcin Nowak, redaktor naczelny MMSilesia.pl
fot. - Marcin Nowak, redaktor naczelny MMSilesia.pl
Na pierwszy ogień poszedł projekt regionalny, przedstawiony przez Marcina Nowaka, redaktora naczelnego MM Moje Miasto Silesia.

MMSilesia, to portal regionalny Górnego Śląska i Zagłębia Dąbrowskiego, tworzony dla i przez mieszkańców tych regionów, będący częścią ogólnopolskiej sieci MM Moje Miasto, należącej do koncernu medialnego "Media Regionalne".

Portal zawiera nie tylko informacje z regionu ale stanowi centrum informacji i rozrywki społeczności lokalnej. Użytkownicy mogą informować o imprezach, umieszczać ciekawe lokalizacje na mapie, publikować zdjęcia i filmy, a także pisać artykuły i blogi. Jest serwisem społecznościowym skierowanym do mieszkańców Górnego Śląska i Zagłębia.

Śląscy internauci są najbardziej płodni
fot. - Śląscy internauci są najbardziej płodni
Jak wspomniał Marcin Nowak, MMSilesia może być konkurencją dla śląskiego portalu Zicherka.pl (śl. agrafka) oraz sieci regionalnych serwisów informacyjnych - NaszeMiasto.pl. W najbliższych planach serwisu jest wydawanie papierowej gazety, która miałaby trafiać bezpłatnie do mieszkańców regionu. Nie do ręki na ulicy ale do domu. W dalszych planach jest również telewizja (są już początki - na spodek przybyła ekipa dziennikarzy MMSilesia z kamerą i mikrofonem).

Marcin Nowak zakończył prezentację pytaniem do publiczności o przyszłość papierowej prasy. Połowa (ocena na oko) zgromadzonych uważała, że zostanie wyparta przez media elektroniczne.

Tvhotel.pl

Tomek Laberschek, tvhotel.pl, Spodek 2.0.4
fot. - Tomek Laberschek, tvhotel.pl, Spodek 2.0.4
Kolejna prezentacja, przedstawiona przez Tomka Laberschek dotyczyła pionierskiego projektu - tvhotel.pl - pierwszego polskiego przewodnika wideo po hotelach.

Tvhotel.pl to strona przygotowana z myślą o osobach, które planują pobyt w hotelu. Za jego pośrednictwem potencjalny klient może zobaczyć wideo prezentację hotelu, przeczytać pełny opis oraz odnaleźć go na mapie za pośrednictwem Google Maps.

Strona serwisu jest ładna, nowoczesna ale uboga w narzędzia dla odwiedzających. Ma charakter multimedialnej wizytówki, nie nastawionej na dialog z klientami hoteli.

Możliwe, że jest to ukłon w stronę klientów tvhotel.pl a nie społeczności użytkowników internetu, którzy przecież nie zawsze mogą mieć dobre zdanie o hotelu. W serwisie brakuje użytkowników, systemu opinii, komentarzy, które mogłyby podnieść atrakcyjność (i oglądalność) tego miejsca i ewentualnie potwierdzić atrakcyjność samego hotelu.

Potencjalni klienci muszą dysponować szybkim dostępem do internetu, najlepiej szerokopasmowym, bo dopieszczone do ostatniego piksela wysokiej jakości wideo prezentacje muszą być wymagające.

Tomek Laberschek opowiadał o zaletach zastosowanych rozwiązań, o rosnącym popycie na turystykę i o opłacalności i perspektywach przedsięwzięcia. Mówił o technicznych aspektach przygotowania serwisu i ofercie, którą kierują do większych i mniejszych hoteli. Wkrótce także i do hoteli sieciowych po przeskoczeniu pewnych barier, które stawia złożona struktura kierownictwa.

Coworking.pl

Michał Małowski, Coworking.pl, Spodek 2.0.4
fot. - Michał Małowski, Coworking.pl, Spodek 2.0.4
O tym, że telepraca, praca na własny rachunek wcale nie oznacza konieczności pracy w domu i społecznego / towarzyskiego wyalienowania, próbował przekonać Michał Małowski z serwisu coworking.pl.

Czym jest coworking?

Coworking to idea wspólnej pracy skierowana do ludzi wolnych zawodów pracujących w domach. Dzięki coworkingowi spotykają się w jednym miejscu (centrum) i każdy z nich pracuje niezależnie, ale jeśli chcą, mogą rozpocząć pracę nad wspólnymi projektami. Coworking pozwala oddzielić sferę pracy od domu oraz daje szansę działania w twórczej atmosferze i wśród ludzi podobnie myślących. Do pracy w tym systemie wystarczy laptop, telefon komórkowy i bezprzewodowy internet.

"Jeśli w domu przeszkadza Ci telewizor, sąsiadka lub po prostu samotność, nie wahaj się i przyjdź do centrum coworkingu, lub na jelly!" - możemy przeczytać na stronie Coworking.pl

Coworking nie jest natomiast e-centrum telepracy ani biurem typu Instant Office.

A czym jest jelly?

Jest inną formą coworkingu. To wspólna praca w kawiarni / pubie z hotspotem. Jelly ma charakter cykliczny i jest mniej zobowiązujące od centrum. Po prostu spotkanie z laptopem ludźmi i pracą w miejscu z dostępem do internetu.

Sonda
Czy uważasz, że spotkania typu barcamp są potrzebne branży IT?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Michał Małowski porównywał Coworking z pracą w Google, która jest wyjątkowym przykładem jak praca może wyglądać kiedy wyeliminuje się z niej czynnik biurowy. Przedstawiał również coworking na przykładzie "Stowarzyszenia Coworking Kraków", które posiada już 30 członków i planuje uruchomienie centrum "z prawdziwego zdarzenia".

W planach Coworking.pl jest ogólnopolska akcja promocyjna. Już teraz sama idea została ciepło przyjęta przez media. O coworkingu pisały już m.in., Polityka, Newsweek, Gazeta Wyborcza, mówiły TVN24, RMF MAXX i Radio BIS.

Prezentacje autorów dostępne są na stronie Spodek.2.0.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij