Dell wiedział o naruszeniu danych, lecz nie spieszył się z poinformowaniem o tym klientów

11-12-2018, 21:45

Prawie miesiąc upłynął, zanim Dell poinformował swoich klientów o cyberataku, który miał miejsce 9 listopada br. Dopiero teraz na stronie internetowej producenta sprzętu komputerowego czytamy, że w wyniku incydentu mogły zostać wykradzione dane klientów firmy.

Zgodnie z oświadczeniem firmy Dell, odnotowano nieautoryzowaną ingerencję w jej infrastrukturę IT, z wyraźnym zamiarem kradzieży danych klientów. W jej wyniku naruszone mogły zostać takie dane, jak nazwiska, adresy e-mail i zaszyfrowane hasła kont internetowych klientów. Nie ma jednak mocnych dowodów na to, że przestępcom faktycznie udało się uzyskać te dane. Firma zapewnia, że nie wyciekły dane kart kredytowych i inne poufne informacje o klientach, a produkty i usługi firmy pozostały nienaruszone.

Firma próbowała powstrzymać incydent i zminimalizować jego skutki poprzez hashowanie i resetowanie haseł klientów. Ponadto rozpoczęto niezależne dochodzenie, a organy ścigania zostały poinformowane o naruszeniu.

Dariusz Woźniak, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken zachęca wszystkich klientów Della do pilnej zmiany haseł. Przy czym osoby posługujące się hasłami uniwersalnymi, obowiązującymi również dla innych kont, powinny natychmiast zmienić wszystkie te klucze.

Źródło: Bitdefender


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie



RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy