Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Znamy laureatów Konkursu Bezpieczny eSklep 2012

PATRONAT MEDIALNY 20-03-2012, 14:30

12 marca na konferencji organizowanej w Ministerstwie Gospodarki, które było partnerem akcji, ogłoszono laureatów II edycji konkursu Bezpieczny eSklep. Tytułem Bezpieczny eSklep 2012 zostały wyróżnione sklepy znające i szanujące prawa konsumentów w swojej codziennej działalności.

Celem konkursu Bezpieczny eSklep jest promowanie stosowania przez sklepy internetowe dobrych praktyk gospodarczych w handlu elektronicznym, a w szczególności wiarygodności, jakości i rzetelności świadczonych usług. W tegorocznej edycji konkursu wzięły udział 464 sklepy internetowe. Kapituła konkursu wyłoniła 5 laureatów:

  1. Asrtohobby.pl Marcin Sienko z siedzibą w Krakowie,
  2. FitnessAuthority-sklep.pl Alicja Zarębska z siedzibą w Gdańsku,
  3. Sferis.pl Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie,
  4. Sortmund.pl Joanna Pieniążek-Basta z siedzibą w Krakowie,
  5. decor8.pl Michał Kuriata, Agata Miller-Kuriata z siedzibą we Wrocławiu.

Konsumenci, w specjalnej ankiecie konkursowej oraz poprzez system Opineo najwyżej ocenili sklep Perfumeria.pl z Kalisza, który otrzymał Wyróżnienie Konsumentów.

Wyróżnienie specjalne przyznało Europejskie Centrum Konsumenckie. Otrzymał je sklep jubilerski Węc (wec.pl) z Krakowa za otwartość na sprzedaż transgraniczną oraz przygotowaną do takich działań witrynę sklepu.

Z badań przeprowadzonych wśród zgłoszonych sklepów wynika, że najczęstszym błędem był nieprawidłowy zapis, braki lub ograniczenia związane z prawem do odstąpienia od umowy (80% sklepów). Stwierdzono również braki informacyjne związane z organem rejestrowym (39% sklepów). 33% sklepów nie posiadało certyfikatu gwarantującego poufność i integralność transmisji danych. Brakiem zgody na przetwarzanie danych osobowych w oddzielnym oświadczeniu charakteryzowało się 13% sklepów.

Każdy sklep biorący udział w konkursie otrzyma wyniki badań i dzięki temu będzie mógł poprawić błędy i zwiększyć swoją wiarygodność. Mamy nadzieję, że akcja przyczyni się do wzrostu zaufania klientów i wzrostu dynamiki rozwoju e-commerce w Polsce – mówi Kinga Szewczyk z Instytutu Logistyki i Magazynowania, koordynująca prace związane z konkursem.

Partnerem Konferencji była firma Sofort (Payment Network AG), patronat medialny nad nią objął portal eGospodarka.pl

Partnerami tegorocznej akcji były firmy Benhauer, Siódemka, Transferuj.pl, Cklic Shop, Unizeto Technologies, BIG InfoMonitor. Merytorycznie wsparcia udzieliły Europejskie Centrum Konsumenckie, Federacja Konsumentów, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Kancelaria Radcy Prawnego MPW, Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęli Wicepremier Minister Gospodarki Waldemar Pawlak oraz Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych Wojciech Rafał Wiewiórowski.

Czytaj więcej o konkursie Bezpieczny eSklep 2012 w DI


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *