Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Wystarczy, że powiesz, jakiego lotu szukasz

27-07-2018, 17:42

Właśnie uruchomiono nową usługę, dzięki której możliwe jest używanie poleceń głosowych do łatwiejszego wyszukiwania lotów. “BB” pomaga znaleźć odpowiedzi szybciej, podczas gdy użytkownik rozwiązania ma wolne ręce i w tym czasie robi, co mu się żywnie podoba. Usługa jest dostępna w języku angielskim i niderlandzkim.

Posiadacze aplikacji Asystent Google zainstalowanej na tablecie lub smartfonie mogą aktywować serwis wyszukiwania biletów prosząc o rozmowę z KLM. Na to wezwanie zgłosi się inteligentny, wirtualny asystent BlueBot, znany również jako „BB”, który zaoferuje nam pomoc z znalezieniu odpowiedniej oferty przelotu.

BlueBot wypyta nas o destynację, port wylotowy i daty całej podróży. Po znalezieniu najkorzystniejszej oferty, klient otrzymuje na swoje urządzenie bezpośredni link do wyniku wyszukiwania, gdzie można już samodzielnie zarezerwować podróż o danych parametrach. Należy pamiętać, że rozmawiając z botem należy posługiwać się językiem angielskim (lub niderlandzkim), bo tylko wtedy zostaniemy zrozumiani. Nowa usługa asysty w wyszukiwaniu biletów jest również dostępna na innych urządzeniach, na których działa Google Assistant.

Sztuczna inteligencja w służbie pasażera

Nowo uruchomiona usługa wyszukiwania lotów nie byłaby możliwa bez wspomnianego bota. Działający na rynku od zeszłego roku chat bot o nazwie BlueBot jest technologią bazującą na sztucznej inteligencji. Połączono go zarówno z systemem rezerwacyjnym, skąd czerpie wiedzę na temat lotów, jak też z systemami wsparcia klienta i zewnętrzną technologią. To technologia, która sama się uczy. Baza wiedzy chatbota rośnie wraz z każdym kolejnym zapytaniem. Co więcej, posiada własną osobowość – „BB” to dziewczyną, która jest pomocna, przyjacielska, profesjonalna, a czasem lekko zuchwała. Zaprojektowano ją tak, aby mogła odpowiedzieć na pytania dotyczące rezerwacji lotniczej poprzez komunikator Messenger. Następnie wirtualnej asystentce umożliwiono pierwszy raz rozmowę głosową, aby asystowała klientów za pośrednictwem Google Home przy pakowaniu walizek przed podróżą. Obie te usługi są oferowane w języku angielskim.

Źródło: KLM


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *