Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Wirtualna aktywność w godzinach pracy

26-02-2009, 19:13

Do korzystania z portali biznesowych w pracy przyzaje się 60% ankietowanych. Twierdzą oni, że jest to część ich rozwoju zawodowego.

Zdania korzystających z serwisów społecznościowych o tematyce biznesowej są podzielone. Ponad 39% z nich uważa, że aktywność w serwisie podczas pracy nie jest problemem dla ich pracodawcy. Prawie 37% ma przeciwne zdanie. Takie wnioski wynikają z badania przeprowadzonego przez Gemius na zlecenie Profeo.pl.

8 na 10 użytkowników wspomnianych portali jest aktywnych zawodowo. Prawie połowa korzysta z takich serwisów co najmniej kilka razy w tygodniu (w tym 18% korzysta z nich codziennie lub prawie codziennie). Jak wskazują dane Profeo.pl, 60% użytkowników loguje się w tym portalu w godzinach między 9.00 a 18.00.

39% badanych nie wiąże korzystania z serwisów w godzinach pracy z negatywnymi konsekwencjami ze strony pracodawcy. Niewiele mniej, bo 37% respondentów, jest zdania, że wirtualne dyskusje prowadzone z firmowego komputera mogłyby narazić ich na nieprzyjemności.

4 na 10 badanych postrzega aktywność w portalach biznesowych jako istotną część swojego rozwoju zawodowego. Dla 31% badanych użytkowników twierdzi, że uzupełnianie profilu, wirtualne dyskusje czy prowadzenie bloga nie mają nic wspólnego z podwyższaniem kwalifikacji zawodowych.

Sonda
Czy korzystasz z internetu w pracy prywatnie?
  • Tak, powyżej 15 minut
  • Tak, poniżej 15 minut
  • Nie korzystam
wyniki  komentarze

Obecnie trudno jest wyobrazić sobie firmę bez dostępu do sieci. Użytkownicy serwisów mają świadomość, że korzystanie z internetu do celów prywatnych może skończyć się wyrzuceniem z pracy. Mimo że to popularne źródło informacji jest coraz intensywniej wykorzystywane, działania takie nie są trudne do powstrzymania. Coraz częstszym zjawiskiem jest blokowanie pracownikom dostępu do zasobów sieci.

- Poprzez aktywność w serwisie budujemy nie tylko osobisty wizerunek w sieci, ale mamy swój udział w kreowaniu wizerunku pracodawcy. Większość użytkowników portali biznesowych oprócz danych osobowych ujawnia też stanowisko i nazwę firmy, w której pracuje. Lepiej więc przemyśleć każdą wypowiedź kilka razy i zadbać o jej wartość merytoryczną, aby pracodawca nie mógł mieć do nas zastrzeżeń - stwierdził Marcin Zabielski, prezes Profeo.pl.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Profeo



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR







Tematy pokrewne:  

tag serwisy biznesowetag Gemiustag badania internetu