Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

W 2011 r. Google i Facebook królowały na ekranach komórek

20-12-2011, 13:23

W roku 2011 znów wyraźnie wzrosła liczba internautów korzystających z internetu na ekranach komórek, a ilość pobieranych danych podwoiła się. Najpopularniejsza nadal jest strona Google.com, ale widać rosnącą popularność serwisów społecznościowych - wynika z raportu firmy Opera Software.

Opera Software regularnie publikuje swój raport pt. Stan sieci mobilnej. Jest on przygotowywany na podstawie danych z serwerów Opery Mini, a dość duża popularność przeglądarek Opery pozwala na zbadanie nawyków tych osób, które korzystają z internetu w różnych telefonach komórkowych.

Ostatni raport podsumowuje rok 2011. Wynika z niego, że wzrosło znaczenie tych serwisów, które stawiają na treści tworzone przez użytkownika. Popularne w zeszłorocznym zestawieniu strony, takie jak Wikipedia i Blogger, zwiększyły liczbę użytkowników i zanotowały awans w zestawieniu tegorocznym. Wyraźny wzrost zanotował też Twitter.

Z powodu 144 milionów użytkowników Opery Mini na świecie pierwsza dziesiątka stron jest dość stabilna, dlatego nawet niewielkie zmiany mogą oznaczać ważne przesunięcie w preferencjach użytkowników.

Czytaj: Użytkownicy Androida chętniej się uczą?

Strony najczęściej przeglądane przez użytkowników Opery Mini
fot. Opera Software - Strony najczęściej przeglądane przez użytkowników Opery Mini

Na podium znalazły się wyszukiwarka, serwis społecznościowy i serwis wideo: Google, Facebook i YouTube. Strony, które obniżyły loty, to przede wszystkim sklepy z aplikacjami i starsze serwisy społecznościowe, jak Orkut. Obrazek po lewej prezentuje strony najpopularniejsze w listopadzie 2011 r. i w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Najpopularniejszymi telefonami używanymi do przeglądania internetu przy pomocy Opery Mini okazały się: Nokia 5130 XpressMusic, Nokia 2700c oraz Nokia C3. 

W raporcie czytamy też, że liczba użytkowników Opery Mini wyniosła w listopadzie 2011 r. do 144,6 mln. To oznacza, że wzrost liczby użytkowników od listopada 2010 wyniósł ponad 80%. 

W listopadzie 2011 użytkownicy Opery Mini obejrzeli 88,5 mld stron internetowych, co oznacza wzrost w ciągu roku o ponad 98%. Ci użytkownicy pobrali 1,421 mln MB danych. Ruch generowany przez użytkowników Opery wzrósł w ciągu roku o niecałe 110%.

Po długim okresie szybkiego wzrostu w Azji rok 2011 oznaczał dynamiczny wzrost dla kolejnego regionu – Ameryki Łacińskiej. Nastąpił tam wzrost liczby użytkowników aż o 247% w porównaniu z 2010 r. To znacznie więcej niż wzrost  w Afryce (145%) i Azji (138%).

Czytaj: Polak da do 155 zł za szybki mobilny internet


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Opera



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR