Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

UPC oraz GIODO dołączyły do porozumienia na rzecz bezpieczeństwa dzieci w internecie

18-09-2009, 13:34

Bezpieczeństwo dzieci w internecie to ogromne wyzwanie, dlatego im więcej aktywnych organizacji będzie zajmowało się tym tematem, tym większe szanse przynajmniej na zwiększenie świadomości społecznej tego problemu. Polscy internauci wciąż bowiem wykazują obojętność w sprawie niepokojących treści, które napotykają online.

Jak pokazały badania zrealizowane przez Gemius S.A. dla Fundacji Dzieci Niczyje w styczniu 2009, około 20 proc. dorosłych styka się z pornografią dziecięcą w sieci, ale aż 85 proc. z nich nie poinformowało nikogo o napotkaniu takich treści. Wspomniane porozumienie ma stanowić platformę do wspólnych, efektywnych działań edukacyjnych i komunikacyjnych, które pozwolą zmienić ten stan rzeczy, wspomagając zwalczanie nielegalnych treści i zwiększając bezpieczeństwo najmłodszych użytkowników sieci.

Porozumienie na rzecz bezpieczeństwa dzieci w internecie zostało zawarte przez 12 założycieli na początku lipca 2009. Jest dobrowolnym wkładem sygnatariuszy w poprawianie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w sieci. Podstawowym celem inicjatywy jest budowa szerokiej koalicji na rzecz edukowania rodziców, opiekunów i dzieci korzystających z internetu o zagrożeniach mogących wynikać z używania sieci oraz sposobach na ich eliminowanie.

Do grona tego dołączyły właśnie kolejne instytucje: UPC Polska oraz Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych.

Zamierzeniem GIODO jest uczulanie najmłodszych m.in. na takie zagrożenia związane z korzystaniem z sieci, jak podszywanie się niektórych użytkowników internetu pod inne osoby czy kradzież tożsamości. Chciałbym nauczyć dzieci ostrożności, tego, by nie podawały danych osobowych nie tylko swoich, ale i pozostałych członków rodziny, by nie umieszczały w sieci zbyt wielu informacji na swój temat - mówi Michał Serzycki, Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych. - Zresztą taka edukacja bardzo przyda się też dorosłym użytkownikom internetu - dodaje.

Simon Boyd, prezes UPC Polska, zapewnia z kolei, że jego firma stosuje proaktywne strategie i praktyki, zmierzające do wzrostu ochrony użytkowników, szczególnie tych najmłodszych.

W gronie sygnatariuszy znajduje się obecnie 14 podmiotów: Telekomunikacja Polska, PTK Centertel, Wirtualna Polska, UPC Polska, Interia.pl, NASK, Polskie Badania Internetu, ArcaBit, Fundacja Orange, Fundacja Dzieci Niczyje, Fundacja Kidprotect.pl, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji, Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych oraz Urząd Komunikacji Elektronicznej. Gotowość przystąpienia w najbliższym czasie do porozumienia zadeklarowały kolejne trzy podmioty.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *