Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

skargi

  • W jakich sytuacjach możesz zwrócić się do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych?

    Jeżeli przypuszczasz, że firma czy instytucja przetwarza Twoje dane bez podstawy prawnej, nie informuje skąd ma dane osobowe i w jakim celu je przetwarza, to w pierwszej kolejności zwróć się do niej, z żądaniem realizacji swoich praw, np. wyjaśnienia zasad na jakich Twoje dane są przetwarzane. Gdy nie otrzymasz odpowiedzi, pozyskane informacje są niewystarczające lub niepełne albo gdy administrator nie respektuje Twojego żądania dotyczącego np. wycofania zgody na przetwarzanie danych (jeżeli to zgoda była podstawą przetwarzania), czy sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, to możesz złożyć skargę do Prezesa UODO.  więcej
    01-12-2019, 19:59, Artykuł poradnikowy, Bezpieczeństwo
  • Ważkie transgraniczne sprawy konsumentów. Podsumowanie II kwartału 2019 roku


    Shutterstock.com
    W II kwartale (kwiecień - czerwiec) 2019 r. Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) otrzymało 1227 zgłoszeń - ok. 50% skarg i 50% zapytań. Największa część skarg o charakterze transgranicznym dotyczyła transportu lotniczego. Jakie kategorie pojawiły się na niższych miejscach niechlubnego rankingu?  więcej
    08-07-2019, 22:15, Nika, Lifestyle
  • Sąsiedzkich skarg ciągle przybywa


    wavebreakmedia / shutterstock
    Coraz częściej skarżymy się na sąsiadów. Polscy konsumenci reklamują głównie zakupy dokonane u niemieckich przedsiębiorców, z kolei na polskich najwięcej skarg wpływa od czeskich klientów.  więcej
    04-03-2019, 20:49, Nika, Pieniądze
  • 2 tysiące skarg w związku z naruszeniami RODO i żadnej kary


    tadamichi / Shutterstock
    Nad krajami Unii wiszą wysokie kary finansowe za nieprzestrzeganie przepisów dotyczących bezpieczeństwa danych. Jak na razie w Polsce ich się nie stosuje, co nie znaczy, że nie należy uważać na firmy, które chcą pozyskać informacje pod byle pretekstem, aby później wykorzystywać je w różnych celach. O problemach w kwestii RODO mówi ekspertka z UODO.  więcej
    28-02-2019, 11:55, Nika, Biznes, Finanse i Prawo
  • Lex Superior wydzwania do internautów. Co warto wiedzieć, jeśli spodziewasz się telefonu?

    Firma Lex Superior rozsyłała wiele wezwań do zapłaty w związku z rzekomymi naruszeniami praw autorskich. Teraz osoby podające się za pracowników tej firmy dzwonią i namawiają do zapłacenia 750 zł. Jest kilka rzeczy, o których warto pamiętać w takich sytuacjach.  więcej
    22-12-2015, 15:05, Marcin Maj, Pieniądze
  • Wzywani do zapłaty przez Lex Superior nie mogą przedstawić dokumentów z prokuratury. Nie byli podejrzanymi


    Shutterstock.com
    Wzywanie internautów do zapłaty za rzekome piractwo obarczone jest jednym poważnym nieporozumieniem. Osoby otrzymujące pisma nie są podejrzanymi. Może to być problemem przy składaniu różnego rodzaju skarg, gdy urzędnicy nie znający sprawy zaczynają pytać o dokumenty dotyczące postępowania karnego. Ofiary trollingu nie mają tych dokumentów.  więcej
    02-12-2015, 11:39, Marcin Maj, Pieniądze
  • Profilowanie bezrobotnych - co może zrobić pokrzywdzony obywatel?


    Shutterstock.com
    Profilowanie bezrobotnych bywa krzywdzące, a prawo nie przewiduje odwołania się od przyznanego profilu. Czy coś można z tym zrobić? Fundacja Panoptykon przygotowała przystępny poradnik, z którym warto się zapoznać.  więcej
    02-10-2014, 11:27, Marcin Maj, Pieniądze
  • Są liczne skargi na adw. Annę Łuczak, która żąda pieniędzy od rzekomych piratów


    Shutterstock.com
    Wpłynęły liczne skargi na adwokat Annę Łuczak, której kancelaria masowo rozsyła pisma wzywające do zapłaty za rzekome piractwo. Informację o skargach potwierdziła Okręgowa Rada Adwokacka w Warszawie.  więcej
    25-07-2014, 10:11, Marcin Maj, Pieniądze
  • Jak złożyć skargę na adwokata-trolla, który żąda pieniędzy za rzekome piractwo


    © rolphoto - fotolia.com
    Wiele osób otrzymało wezwania do zapłaty od pewnej kancelarii działającej w imieniu producentów filmowych. Osoby, które czują się zastraszane lub niesłusznie atakowane, mogą złożyć skargę do Okręgowej Rady Adwokackiej. Wyjaśniamy, jak to zrobić.  więcej
    01-07-2014, 11:55, Marcin Maj, Pieniądze
  • UOKiK: na co skarżą się konsumenci?

    Buty i ubrania, sprzęt RTV i AGD, usługi telekomunikacyjne, finansowe, a także remontowo-budowlane należą do najczęstszych problemów, z jakimi zgłaszali się w 2010 r. konsumenci - informuje UOKiK.  więcej
    16-07-2011, 17:31, paku, Pieniądze
  • Możesz zaskarżyć urząd za przeciągające się sprawy

    Nowelizacja kodeksu pozwala obywatelowi zaskarżyć postępowanie administracyjne, które trwa zbyt długo. Dzięki temu sprawy mają toczyć się szybciej.  więcej
    13-04-2011, 22:20, paku, Pieniądze
  • Awaria mBanku pod lupą GIODO


    © arsenik - istockphoto.com
    Przelewy w mBanku wróciły do normy. Teraz GIODO zajmie się sprawą wycieku danych osobowych w przelewach.  więcej
    30-11-2010, 16:46, redakcja, Pieniądze
  • Co dziesiąty kupujący za granicą jest niezadowolony


    © istockphoto.com
    Najczęściej skarżymy się na brak dostawy zakupionego w sieci towaru lub jego niezgodność z umową – wynika z raportu z okazji pięciolecia Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net).  więcej
    16-10-2010, 09:36, redakcja, Lifestyle
  • Skargi na zakupy w internecie – wiele problemów pozostaje nierozwiązanych


    © istockphoto.com
    Aż 42% (2008 r.) i odpowiednio 55% (2009 r.) wszystkich skarg, które trafiły do Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich, dotyczyło handlu internetowego. Raport „The European Online Marketplace: Consumer Complaints 2008-2009” prezentuje problemy, z jakimi najczęściej mają do czynienia konsumenci, dokonujący zakupów produktów i usług za granicą za pośrednictwem internetu.  więcej
    12-10-2010, 14:29, redakcja, Pieniądze
  • Będzie zakaz importu iPhone'ów, iPodów i iPadów do USA?

    Tak, jeśli Międzynarodowa Komisja Handlu uzna zasadność skargi HTC w odniesieniu do patentów, których naruszenia rzekomo miała dopuścić się firma Apple.  więcej
    15-06-2010, 06:50, Michał Chudziński, Pieniądze
  • Przejście do Netii nie zawsze łatwe


    ©istockphoto.com/iLexx
    Z powodu błędu pracownika Netii jeden z naszych Czytelników stracił dostęp do internetu i telefonu. Błędy ludzkie oczywiście się zdarzają, ale w tym przypadku przywracanie usług trwało ponad miesiąc i było związane z wieloma uciążliwymi rozmowami. Urząd Komunikacji Elektronicznej przyznaje, że trafia się coraz więcej skarg od klientów Netii, którzy zmieniali operatora.  więcej
    23-02-2010, 13:43, Marcin Maj, Interwencje
  • Pierwsza oficjalna skarga na Buzza

    Dokonane przez Google zmiany w usłudze społecznościowej Buzz nie powstrzymały jednej z organizacji przed złożeniem oficjalnej skargi. Jak zwykle, chodzi o ochronę prywatności.  więcej
    18-02-2010, 07:26, Michał Chudziński, Technologie
  • Pobieraczek do sądu się nie śpieszy


    Pobieraczek.pl
    Duże media zauważyły istnienie serwisu Pobieraczek, o którym Dziennik Internautów pisał wielokrotnie. Wygląda na to, że liczba skarg na ten serwis bije rekordy, a więc liczba osób uznających się za poszkodowane jest duża. Mimo to sam Pobieraczek nikogo nie pozwał, co może oznaczać, że liczy on bardziej na zastraszanie użytkowników niż na swoje argumenty prawne.  więcej
    26-11-2009, 12:39, Marcin Maj, Pieniądze
  • Dziwne zjawiska na Netlog

    Jak zauważają liczni badacze, serwisy społecznościowe przeżywają teraz w Polsce swoje pięć minut. Jednak ich funkcjonowanie nie zawsze przebiega bezproblemowo. Do redakcji Dziennika Internautów trafiło zgłoszenie dotyczące portalu Netlog.  więcej
    08-10-2008, 23:49, Anna Wasilewska-Śpioch, Listy Czytelników
  • ISO odrzuciło skargi czterech państw - Brazylii, Indii, RPA i Wenezueli - dotyczące zatwierdzenia formatu Office Open XML jako standardu międzynarodowego.  więcej
    17-08-2008, 09:53, Anna Wasilewska-Śpioch, Pieniądze

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)

RSS  
Chwilowo brak danych. Sprawdź później :)