Płatny dostęp do treści nie jest dobrym rozwiązaniem dla e-gazet. W ostatnich latach kilka dużych tytułów porzuciło te rozwiązania lub przynajmniej stworzyło dodatkowe możliwości czytania za darmo. więcej
Pod koniec ubiegłego roku wątpiono, czy Wyborcza dobije do 40 tys. abonentów płacących za czytanie online. Okazało się, że cel został przekroczony i to z niemałą nadwyżką. więcej
Użytkownicy BitTorrenta częściej niż inni płacą za treści - twierdzi BitTorrent. Co prawda, firma powołała się na nieaktualne już badania, ale podjęła próbę wytłumaczenia wydawcom, że użytkownik P2P to też klient.więcej
Gazeta Wyborcza dzięki częściowo płatnej ofercie online zdobyła 15 tys. płacących użytkowników. To nieźle, jeśli weźmiemy pod uwagę, że wcale nie ma obowiązku płacenia, by czytać tę gazetę.więcej
Wyborcza pozwoli internautom na czytanie za darmo do 10 tekstów miesięcznie, potem trzeba będzie zapłacić. To prawie jak paywall New York Timesa. Prawie... więcej
HBO nie przejmuje się piractwem, a teraz przyznaje, że zgadza się na używanie jednego konta HBO Go przez kilka osób. Nie wszyscy dostawcy usług streamingowych są tak tolerancyjni. więcej
Milion euro w 8 dni zebrał projekt The Correspondent, który ma dostarczyć wysokiej jakości gazetę cyfrową bez reklam. Duże media są tym zszokowane, a ja nie jestem. Internauci płacą bowiem chętnie, jeśli tylko się ich do tego nie zmusza. więcej
Płatne treści w internecie wcale nie są nowością, natomiast ich upowszechnianie zmienia rynek treści w "rynek czytelnika". To jednak sprawia, że nie można odrzucać większości czytelników tylko dlatego, że nie zapłacili. O tym i o innych problemach płatnych treści Dziennik Internautów rozmawiał z Grzegorzem Gołębiewskim, autorem platformy Znak it! więcej
Polscy internauci potrafią płacić za treści, ale raczej tego unikają, sądząc, że wystarczy płacić za łącze internetowe. Szczególnie trudno jest ich przekonać do płacenia za wartościowe treści specjalistyczne, takie jak porady prawne - wynika z badań PBI. więcej
Nie wszyscy internauci słyszeli o systemie Piano, który wprowadza płatne treści do e-gazet. Tylko kilka procent tych, którzy słyszeli, ma zamiar z tego systemu korzystać - wynika z badań IIBR. Czy to znaczy, że płatny dostęp do treści jest skazany na porażkę? Niekoniecznie. więcej
Tylko 13% internautów wypowiada się pozytywnie o systemie Piano, który wprowadza płatne materiały w polskich e-gazetach. Negatywne emocje wiążą się jednak z brakiem wiary w to, że Piano zagwarantuje lepsze treści. Internauci nie wierzą, że nowe opłaty podniosą jakość e-gazet. więcej
Nawet 40 polskich serwisów wprowadzi opłaty za dostęp od września. Gazeta Wyborcza twierdzi, że taka jest cena za rzetelne dziennikarstwo, ale tak naprawdę rzetelność nie ma ceny i tu jest pies pogrzebany. więcej
Rok po uruchomieniu płatnego dostępu do treści New York Times ma 454 tysiące subskrybentów, korzystających z różnych cyfrowych wydań. Z tej okazji gazeta postanowiła... nieco domknąć swój paywall, ograniczając liczbę tekstów dostępnych do czytania bez opłat. więcej
Reformę prawa autorskiego, która wprowadzi opłaty dla wyszukiwarek i agregatorów za wykorzystanie treści prasowych, planuje niemiecka koalicja rządząca. Wydawcy popierają zmiany, licząc na nowe źródło przychodów, ale chyba zapomnieli oni o tym, że wyszukiwarki mogą po prostu zaprzestać promowania ich treści. więcej
Jedynie co piąty zaakceptowałby płatność za dostęp do interesujących ich treści. Polacy nie chcą jednak przepłacać. Nie wróży to dobrze przemysłowi rozrywkowemu czy informacyjnemu w Polsce. więcej
Użytkownicy coraz częściej deklarują, że są skłonni uiścić opłaty za treści w sieci. Teraz ruch należy do dostawców, którzy muszą zaproponować potencjalnym klientom to, czego oczekują. więcej
Płatności w internecie - ten tort chcieliby ugryźć wszyscy: wydawcy prasy, książek, administratorzy portali, dystrybutorzy filmów. Wystarczy przecież drobna opłata - jeśli jest pobierana od milionów internautów, można świetnie zarobić. więcej