Škoda Octavia Combi 2.0 TDI zużywa w cyklu swojego „życia” 164 MWh energii - to niższy wynik niż hybrydowej Toyoty Prius (167 MWh) czy w pełni elektrycznego Fiata 500e (171 MWh) - wynika z badania Life Cycle Assessment organizacji Green NCAP. Firma, która ocenia pojazdy pod kątem ekologii, przebadała pełny cykl życia pojazdów z różnymi napędami i ich emisje, a wnioski są zaskakujące. Czy można zatem stwierdzić, że samochód z napędem diesla jest tak samo ekologiczny jak elektryk? więcej
Niska jakość paliwa oraz problemy z nie do końca sprawnym układem paliwowym najczęściej dają znać o sobie właśnie zimą. Szczególnie narażeni na tego typu kłopoty są właściciele aut, dla których paliwem jest olej napędowy. Zimowe oleje napędowe muszą spełniać normy przewidziane prawem. Mimo to, czasami nawet kilkustopniowy mróz może nastręczyć kłopotów z odpaleniem auta, a nawet na jakiś czas je unieruchomić. więcej
Auta elektryczne przy licznych zaletach wciąż mają wiele wad. Za mały zasięg, bardzo wysoka cena zakupu i ograniczona liczba stacji ładowania utrudniają ich upowszechnienie. Jakub Faryś, prezes PZPM wyjaśnia, dlaczego popularne diesle nie ustąpią pola i jak rysuje się przyszłość rynku samochodowego w tym zakresie. więcej