Nie każdy kupujący każdy wie, że wystarczy małe przeoczenie, a gwarancja zwrotu pieniędzy nie obowiązuje. Nie każdy jest też świadomy, jakie konsekwencje może mieć nieznajomość aktualnych procedur celno-skarbowych. Nie każdy potrafi rozróżnić uczciwego sprzedawcę od oszusta. Jak więc kupować za granicą, by zakup nie wpędził nas w kłopoty finansowe? więcej
Wielka Brytania to największy rynek e-commerce w Europie. Według danych Eurostatu 86% Brytyjczyków posiadających dostęp do internetu, robi zakupy w sieci, korzystając przy tym z oferty e-sklepów z rożnych krajów. Dlatego na wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej z niepokojem patrzą między innymi polscy e-sprzedawcy. więcej
Upatrzona w niemieckim sklepie konsola do gier, która miał być prezentem urodzinowym, nie dotarła na czas. Perfumy z Francji nie przypominają z wyglądu tych wystawionych na stronie. A w sprowadzonym z Włoch rowerze szwankują przerzutki. Jak powinien zareagować klient z Polski, gdy internetowe zakupy w jednym z państw UE skończyły się fiaskiem? więcej
Ministerstwo Finansów przyspiesza e-ofensywę w urzędach celnych i skarbowych. W tym roku będą widoczne pierwsze efekty wdrażanych programów e-Cło i e-Podatki. Pojawi się jedno okienko do rozliczeń celnych i podatkowych, przedsiębiorcy będą mogli skorzystać z Platformy Usług Elektronicznych Służby Celnej. więcej
Produkty kupowane w internecie pochodzące spoza Unii są dużo tańsze, ponieważ do ich ceny nie zostały doliczone cło i VAT. Inaczej jest przy odbiorze paczki. Wtedy bowiem okazuje się, że aby przesyłkę odebrać, podatki zapłacić trzeba. Niektórzy sprzedający obiecują zwrot zapłaconego podatku. więcej