Dużo mówi się o skróceniu czasu pracy. Coraz więcej krajów i firm eksperymentuje z etatem, np. obcinając ilość przepracowanych dziennie godzin lub zmniejszając ilość dni pracujących w tygodniu. Pracownicy oczywiście są za, natomiast pracodawcy podchodzą ze zrozumiałą rezerwą. Pojawia się obawa, że krótsza praca to mniejsza produktywność, tłumaczą szefowie. Jednak okazuje się, że pracownicy już teraz marnują znacznie więcej czasu, niż mogłyby wynieść oszczędności wynikające na przykład ze skrócenia tygodnia czy dnia pracy. więcej
Polskie firmy nie inwestują w nowoczesne technologie. Tak wynika z najnowszego raportu Eurostatu. Sztuczna inteligencja była wykorzystywana przez zaledwie 4% polskich przedsiębiorstw. Eksperci nie mają jednak złudzeń – tylko te firmy, które postawią w najbliższej przyszłości m.in. na przemysłowy internet rzeczy będą odnosiły na rynku sukcesy. więcej
Uruchomienie prostego Chatbota może zająć kilka godzin (i być prawie w pełni darmowe), lecz borykanie się z następstwami takiego wyboru może stanowić poważne obciążenie dla firmy. Niestety Chatboty mogą obciążać infrastrukturę firmy lub wprowadzać klientów w błąd. Jakich uniknąć takich sytuacji? więcej
Uwaga, potrzebna platforma, która pozwoli zbudować chatboty na potrzeby bankowe. Tylko do 19 lipca br. zainteresowane startupy, jak i dobrze rozwinięte firmy, mogą zgłosić swój udział w 16. już edycji Office Hours i zaprezentować innowacyjne rozwiązania w tym zakresie. więcej
Wirtualny doradca – chatbot Radzimił - wyszuka oferty odpowiadające preferencjom kandydata, a także powiadomi go o pojawiających się ogłoszeniach, spełniających wskazane kryteria, a wszystko to zrobi przez Messengera. więcej
Cyfrowa transformacja obejmuje także HR i ma swoje odbicie w procesach rekrutacyjnych oraz zarządzaniu wewnętrznymi sprawami pracowników. Wdrażane rozwiązania do automatyzacji kontaktów w tym obszarze opiera się właśnie na sztucznej inteligencji. więcej
Tematyką serii bezpłatnych konferencji dla programistów i deweloperów są najnowsze techniki programowania, praktyki i trendy w obszarze sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego czy chatbotów. Na uczestników czekają referaty, sesje i warsztaty w wykonaniu ekspertów technicznych, liderów branżowych i praktyków. więcej
E-sklepy stoją przed zadaniem udoskonalenia obsługi klienta i zawojowania również o tych klientów, którzy świadomie wybierają zakupy w galerii ze względu na możliwość utrzymania osobistych kontaktów ze sprzedawcami. W zbudowaniu tego zaufania z pomocą przychodzą chatboty, czyli wirtualni doradcy. więcej
W rezultacie przyspieszenia postępu w ramach algorytmów sztucznej inteligencji (AI) oraz przetwarzania języka naturalnego (NLP) – kluczowe branże zaczynają wykorzystywać chatboty w swoich procesach biznesowych. Powoli zadomawiają się w turystyce, finansach, ubezpieczeniach, transporcie, telekomunikacji, a nawet w obszarze medycyny. więcej
Sfera digital marketingu musi się zmieniać i dostosowywać do trendów w konsumpcji mediów, aby zachować wysoki potencjał. Dziś umożliwia to nowoczesna technologia, w postaci algorytmów sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. więcej
Wraz ze wzrostem oczekiwań konsumentów sztuczna inteligencja (AI) odgrywa coraz większą rolę w sektorze finansowym. Banki, fundusze inwestycyjne czy kasy oszczędnościowo-kredytowe na całym świecie testują chatboty. Jak wykorzystują ich potencjał? więcej
Do programu [m]spark powered by KnowledgeHub Akcelerator zakwalifikowało się 16 z 52 zgłoszonych startupów, rozwijających narzędzia z zakresu marketingu i nowych technologii. Docelowo ich produkty wzbogacą ofertę firmy będącej platformą technologiczną i negocjacyjną, współtworzoną przez agencje mediowe. więcej
Zarówno firmy doradcze, jak i dostawcy technologii, w swoich opracowaniach dotyczących ewolucji świata finansów, nie mają złudzeń - w bankowości zaczyna się nowa era. Po rewolucjach: internetowej, mobilnej, wielokanałowej czas na bankowość konwersacyjną. więcej
Strony WWW i aplikacje mobilne tracą na znaczeniu. Aż 40% klientów w ciągu trzech lat będzie korzystać wyłącznie z wirtualnych asystentów głosowych w kontaktach z firmami. Takie wnioski wyłaniają się z najnowszego badania, do którego zaproszono 5000 konsumentów z USA i Europy. więcej
AI w przyszłości stanie się głównym nośnikiem cyfrowych zmian w gospodarce i transformacji społecznej. Z danych ekspertów wynika, że 86% interakcji z klientami do 2020 r. będzie zachodzić bez udziału człowieka ze względu na popularyzację chatbotów. Czy wpłynie to na wysokość wynagrodzeń i zatrudnienie ludzi? więcej
Wykorzystanie technologii zbliżeniowej zajęło bankom prawie pół wieku. Wprowadzenie bankowości mobilnej na smartfony - zaledwie dwa lata. Nie będzie zaskoczeniem, jeśli za 5 lat komunikację z bankiem zdominują wirtualni asystenci, a płatności będziemy autoryzować skanem naszych twarzy. więcej
Chatbot brokerem, stylistą,lekarzem? Przy obecnym rozwoju technologii jest to jak najbardziej możliwe. Jeszcze w ubiegłym roku wartość rynku wirtualnych konsultantów szacowano na nieco ponad 250 mld dolarów. W 2024 ma być on już wart 1,3 bln dolarów, co oznacza aż 30% wzrost rdr. więcej
Tempo zmian gospodarczych i społecznych rośnie, co skutkuje coraz bardziej złożonym środowiskiem społeczno-ekonomicznym, przy czym dzisiejsi pracownicy domagają się coraz prostszych i „ludzkich” interakcji. Specjaliści HR zaczynają wykorzystywać sztuczną inteligencję w celu zaspokojenia oczekiwań ludzi i rynku. więcej
Aplikacja, wspierająca walkę z nałogiem osób uzależnionych od alkoholu oraz ich bliskich, wykorzysta algorytmy sztucznej inteligencji i techniki uczenia maszynowego. Tym samym będzie to pierwsza na świecie aplikacja, która zyska możliwość dokonania oceny prawdopodobieństwa złamania abstynencji oraz samodzielnego proponowania najbardziej optymalnych rozwiązań terapeutycznych. więcej
Na urządzeniu mobilnym przeciętnego użytkownika zainstalowanych jest wiele nieużywanych aplikacji. Natłok sprawia, że coraz częściej ludzie decydują się na usunięcie ich z urządzeń. Popularność natomiast zyskują chatboty, które stają się istotnym kanałem komunikacji marki z konsumentem. więcej