Branża kosmetyczna dość długo stroniła od technologicznych nowości. Uważano, że kupujący wolą na własne oczy przekonać się co do jakości towaru, a gdy można to przymierzyć go lub przetestować. Pandemia sprawiła jednak, że i w tej branży sztuczna inteligencja rozgościła się wygodnie i co najważniejsze, wirtualne próbki są coraz wyższej jakości. Przymierzanie okularów, nakładanie makijażu czy ubrań jest możliwe m.in. dzięki technologii AR i pozwala na zrobienie zakupów bez wychodzenia z domu. więcej
Systemy informacyjno-rozrywkowe, które zbierają dane z różnych źródeł i informują kierowcę o zagrożeniach? Miłośnicy technologii już to znają. Już niedługo narzędzia rozszerzonej rzeczywistości pozwolą zrobić kolejny krok w kierunku zwiększania bezpieczeństwa jazdy. Aby uzyskać ważne informacje, nie będziesz musiał spoglądać na deskę rozdzielczą. System wyświetli Ci je… bezpośrednio na szybie. więcej
Warszawa zaprasza stołeczne start-upy do kolejnej edycji programu Warsaw Booster. W tegorocznej odsłonie do programu mogą zgłaszać się firmy pracujące nad rozwiązaniami z zakresu smart city i zrównoważonego rozwoju. Udział w programie można zgłaszać do 5 września br. za pośrednictwem strony www.warsawbooster21.pl. więcej
Rozszerzona rzeczywistość nie jest już wyłącznie ciekawostką technologiczną czy zabawką dla graczy. Technologia AR coraz chętniej jest wykorzystywana przez polskie firmy i zaczyna sprzedawać się jak ciepłe bułeczki. Według Fortune Business Insights rynek AR (rozszerzonej rzeczywistości) do 2027 r. może osiągnąć wartość aż 65,22 mld dolarów. To kilkadziesiąt razy więcej niż obecnie. więcej
Na dynamiczny rozwój rozwiązań technologicznych w edukacji ma z pewnością wpływ trwająca pandemia covid-19. Choć nie zmieniła ona kierunku, w którym zmierzała branża EdTech, to znacznie przyspieszyła jej ekspansję. Wśród głównych edtechowych trendów na nadchodzące miesiące można wymienić: dalszy wzrost popularności e-learningu, wdrażanie angażujących metod nauki i rozwiązań VR/AR, wykorzystanie social mediów, a także personalizację procesu nauczania. więcej
Już 16 maja 2019 r. w Warszawie odbędzie Augmented Advertising & Sales Conference w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej – wydarzenie, poświęcone wyłącznie zagadnieniom związanym z wykorzystaniem najbliższej człowiekowi technologii. Organizatorzy zaprosili kilkunastu ekspertów z rynku VR i AR, którzy będą omawiać obecny stan oraz przyszłość kampanii reklamowych opartych o jedną z tych technologii. więcej
Wyobraź sobie, że z e-asystentem, sprzedającym bilety lotnicze, rozmawiasz jak ze starym kumplem, który łapie twoje czarne poczucie humoru. Na ręku masz zegarek, dzięki któremu zarządzasz etapami produkcji w fabryce po drugiej stronie świata, a nad zawiłymi procesami dyskretnie czuwają wszechwiedzące algorytmy kwantowe. To elementy niedalekiej przyszłości, a w niektórych przypadkach teraźniejszość. Warto poznać chociaż te najbardziej obiecujące trendy technologiczne. więcej
W środowisku pełnym smartfonów, tabletów, e-usług, e-governance, bankowości elektronicznej, oferującym doświadczenia VR czy AR oraz rozwiązania przemysłu 4.0, każdy z nas – obywatel, konsument, klient, podatnik przedsiębiorca, urzędnik itd. – w jakimś stopniu jest narażony na cyberzagrożenia i stara się, choćby intuicyjnie, im przeciwdziałać. Jednak w jakiej skali i na ile działania mające wzmocnić cyberbezpieczeństwo są skuteczne? więcej
Według analityków przez najbliższe dekady przemysł 4.0 polegać ma głównie na podstawowej digitalizacji. Pojawią się również maszyny lepiej przystosowane do działania w cyfrowym środowisku. Dopiero po tym etapie otworzy się przed nami prawdziwy potencjał konserwacji i inteligencji predykcyjnej. Istnieją jednak firmy, które pod tym kątem rozwijają się szybciej od pozostałych. Przedstawiamy 5 trendów, mających szansę odmienić oblicze przemysłu, z którymi już dziś eksperymentują liderzy cyfrowej transformacji. więcej
Wirtualna rzeczywistość jest coraz częściej i na coraz większą skalę wykorzystywana w przemyśle. Mocny akcent na innowacje w tym zakresie stawia polska spółka zajmująca się poszukiwaniem i wydobywaniem gazu ziemnego i ropy naftowej. Technologia VR pozwala firmie szkolić pracowników w realistycznych warunkach, lecz z zachowaniem większego poziomu bezpieczeństwa. więcej
W sierpniu polski akcelerator startupów nabył akcje niemieckiej spółki. Ten krok umożliwi inwestorowi wejście na nowy rynek, jak również pozwoli na rozszerzenie jego portfolio o perspektywiczne technologie AR i VR. Dzięki połączeniu wiedzy specjalistów z obu krajów, udało się już opracować rozwiązanie przenoszące obiekty do rozszerzonej rzeczywistości w dwie godziny. więcej
Pojawiające się współcześnie nowe technologie, systematycznie ulepszane, osiągające poziom uznawany jeszcze kilkanaście lat temu za adekwatny dla filmów science fiction, radykalnie zmieniają sposób funkcjonowania rynków. Wirtualna rzeczywistość (VR) i rozszerzona rzeczywistość (AR) to przykłady nowych technologii, które silnie kształtują działania podmiotów rynku. więcej
11-07-2018, 09:37, Łukasz Kryśkiewicz, Technologie
Pojawiające się współcześnie nowe technologie, systematycznie ulepszane, osiągające poziom uznawany jeszcze kilkanaście lat temu za adekwatny dla filmów science fiction, radykalnie zmieniają sposób funkcjonowania rynków. Wirtualna rzeczywistość (VR) i rozszerzona rzeczywistość (AR) to przykłady nowych technologii, które silnie kształtują działania podmiotów rynku. więcej
09-07-2018, 07:42, Łukasz Kryśkiewicz, Technologie
Rozszerzona rzeczywistość (ang. augmented reality – AR) kojarzy się głównie z grami i rozrywkowymi aplikacjami na smartfony. O ile faktycznie ten segment stanowi obecnie większość rynku, to potencjał wykorzystania technologii AR w biznesie jest w zasadzie nieograniczony, a pierwsze rozwiązania są już dostępne. więcej
Wśród nowości znalazła się maszyna umożliwiająca lakierowanie sensoryczne z efektem 3D i tworzenie wypukłych okładek książek, kartek okolicznościowych, wizytówek czy etykiet produktów. Poligrafia to jednak nie jedyny obszar, w który obecnie inwestuje japoński koncern. Konica Minolta otwiera w Europie kolejne centra rozwoju (Business Innovation Center), w których trwają intensywne prace m.in. nad wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości (AR) w rozwiązaniach biznesowych. więcej
Polski producent gier komputerowych oraz aplikacji Virtual Reality i Augmented Reality notowany na rynku NewConnect zakończył publiczną ofertę obligacji przydzielając papiery dłużne o łącznej wartości emisyjnej ponad 4,2 mln zł. więcej
Ciemna, wilgotna jaskinia, w środku ludzie przykuci łańcuchami do jednej ze ścian. W głębi, za ich plecami pulsuje światło - płomień rozpalonego ogniska. To dzięki niemu na ścianie, którą widzą, pojawiają się cienie przedmiotów. Ludzie nie mogą opuścić jaskini, mogą jedynie obserwować cienie przesuwające się po ścianie. Po pewnym czasie zaczynają inaczej postrzegać cienie, już nie jako odbicie. Cienie stają się realne, stają się ich rzeczywistością… więcej
Pokemon Go zaczyna interesować władze na różne sposoby. Polski inspektor ochrony danych ostrzega przed nieświadomym udostępnianiem informacji o sobie. Tymczasem władze Moskwy wydały tysiące dolarów na stworzenie alternatywnej aplikacji edukacyjnej. więcej
Pokémon Go to fantastyczna aplikacja, która wyciągnęła ludzi na spacery. Niestety na spacerze trzeba patrzeć pod nogi i uważać na prawdziwych złodziei. Popularność gry może też ułatwiać działanie cyberprzestępcom. więcej