Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Mniejsza liczba sklepów ma być, według firmy badawczej Forrester, szansą konkurentów firmy Apple na rynku tabletów. Problemem są tylko zbyt wysokie ceny.

Tablet firmy Apple wciąż nie ma sobie równych. Jego sprzedaż rośnie w bardzo szybkim tempie, podobnie jednak, jak cały rynek. Na rynek wchodzą kolejne firmy, ale ich produkty często dość znacznie ustępują iPadowi. Można odnieść wrażenie, że niektóre tablety pojawią się jedynie po to, by być w sprzedaży i zaczęto o firmie mówić także i w tym kontekście. Tymczasem wypuszczenie produktu niesprawdzonego i nieprzystającego do wymogów konsumentów może przynieść więcej szkody niż pożytku.

>> Czytaj także: W 2012 roku przybędzie konkurencji iPadowi

Sonda
Zawsze oddzwaniasz w reakcji na nieodebrane połączenie?
  • tak
  • nie
wyniki  komentarze

Firma Forrester widzi jednak dla konkurentów Apple'a poważną szansę na osiągnięcie sukcesu - jest nią słaba sieć detaliczna amerykańskiego giganta w Europie. Pod szyldem firmy Jobsa działają na Starym Kontynencie jedynie 52 sklepy, podczas gdy w Stanach Zjednoczonych jest ich 238. Czy może to skutecznie wpływać na ograniczenie popytu i podaży po naszej stronie Atlantyku? Firma badawcza uważa, że tak, podkreślając, że może być to szansą dla takich producentów, jak Samsung Electronics, Acer czy Research In Motion.

Forrester spodziewa się, że tegoroczna sprzedaż tabletów sięgnie globalnie 48 mln sztuk, z czego 50 proc. w Stanach Zjednoczonych, 30 proc. w Europie, 15 proc. w Azji i 5 proc. w Ameryce Łacińskiej. Niekwestionowanym liderem pozostanie Apple z udziałem na poziomie 80 proc. w USA i 70 proc. w Europie - podaje agencja Reuters.

Konkurencja na rynku będzie zapewne rosnąć, podobnie jak stało się to w przypadku smartfonów. Pojawią się także mniej znani producenci z Chin czy Tajwanu, oferujący produkty średniej jakości, ale w przystępnej cenie. I właśnie na ten aspekt zwraca uwagę także Forrester - inni producenci tabletów muszą być bardziej konkurencyjni pod względem cenowym. Dzisiaj ich produkty są sprzedawane albo w takiej samej cenie, co iPady, albo nawet drożej. Przy bardzo sprawnie działającym marketingu i łańcuchu dostaw Apple'a to zdecydowanie zła taktyka. Amerykanie są bowiem w stanie przekonać konsumentów, że wydatek na tablet jest uzasadniony.

>> Czytaj także: TouchPad HP: Promocja już po miesiącu od premiery


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Reuters



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR