Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Sukces Microsoftu na tabletach pod znakiem zapytania

11-04-2012, 09:00

System koncernu z Redmond znajduje się daleko za konkurentami od firmy Apple oraz Google, jeśli chodzi o obecność na tabletach - zauważa firma badawcza Gartner. Zbliżająca się premiera Windowsa 8 nie oznacza jednak, że Microsoft szybko upora się z liderami rynku.

Zdaniem firmy badawczej Gartner Microsoft odniesie jedynie częściowy sukces na rynku tabletów, gdzie już teraz panuje bardzo duża konkurencja. Podobnie jak w przypadku platformy dla smartfonów Windows Phone, walka z liderami może być niezwykle trudna.

Czytaj także: AOL sprzeda większość swoich patentów Microsoftowi

- Pomimo tego że producenci pecetów chcą dla siebie kawałka tortu i chętnie wchodzą na rynek tabletów, na razie widzieliśmy bardzo niewiele udanych produktów poza iPadami od firmy Apple - napisała analityk Carolina Milanesi z firmy Gartner. Niewiele zmienić ma tutaj również premiera nowego Windowsa.

Zdaniem Gartnera nawet z nowym systemem dla tabletów, Microsoft zdoła objąć w tym roku tylko około 4% tego rynku. Zdecydowanym liderem wciąż pozostanie firma Apple (61%), natomiast najwięcej zyskają urządzenia bazujące na Androidzie od firmy Google, którego znaleźć mamy na niemal co trzecim tablecie. Do 2016 roku udziały korporacji z Redmond na rynku tabletów stanowić mają zaledwie 11,8%.

- Wielu producentów liczy, że Windows 8 pozwoli im na budowanie urządzeń wyposażonych w dwa systemy, co pozwoliłoby na lepsze dopasowanie się do potrzeb użytkowników - napisała Milanesi. Swoje urządzenia tego typu zapowiedziało już kilku czołowych graczy branży IT, natomiast wciąż istotny problem stanowi duże opóźnienie w stosunku do konkurentów - pierwszego iPada zaprezentowano już ponad dwa lata temu.

Czytaj także: Nokia i tablet?


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Gartner