Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Startup ułatwia rezygnację z irytujących SMS-ów

16-03-2011, 12:01

W sieci pojawił się serwis, który ułatwia usunięcie numeru z baz nadawców wiadomości SMS, obiecujących pewne wygrane lub inne wątpliwej jakości usługi. Obecnie korzystanie z serwisu może być darmowe. Widać, że irytujące SMS-y muszą być poważnym problemem, skoro można na nich zbudować nowy e-biznes.

Jednym z najbardziej poczytnych w ostatnim czasie tekstów DI był ten pt.  Masz dość SMS-ów z loterii? Wyślij takie pismo... To jeden z wielu dowodów na to, że SMS-y obiecujące pewne wygrane i zachęcające do udziału w grach stanowią problem dla wielu osób. Walki z problemem podjął się m.in. Urząd Komunikacji Elektronicznej, ale nie tylko on.

Istnieją różne sposoby na wypisanie się z baz nadawców irytujących SMS-ów. Czasem wymaga to wysłania wiadomości SMS, innym razem pisma. Aby całą procedurę ułatwić, wrocławska firma Kalos Pratto postanowiła uruchomić serwis UsuńDane.pl. Oferuje on usługę usunięcia własnego numeru z bazy nadawców wszelkiego rodzaju wiadomości związanych z usługami komercyjnymi z tak zwanych numerów skróconych. Zlecanie usługi odbywa się w kilku krokach. Użytkownik najpierw podaje swoje nazwisko, numer telefonu i operatora. Potem musi podać numer nadawcy SMS, z którego wiadomości chce zrezygnować.

>>> Czytaj: Jak zrezygnować z udziału w SMS-owej loterii?

Po podaniu tych informacji użytkownik ma możliwość wyboru, z jakiej opcji usługi chce skorzystać. Do wyboru są dwie: płatna i bezpłatna. W ramach pierwszej opcji użytkownik dokonuje płatności za usługę poprzez system DotPay. Koszt usługi może wynosić od 80 gr do 5 zł, ale operator UsuńDane.pl zapewnia, że w 97% przypadków to 80 groszy brutto.

Po wybraniu opcji bezpłatnej użytkownik natknie się w kolejnych krokach na 2 reklamy. Banner i formę pop-upa. W tym przypadku koszt realizacji usługi pokrywany jest z przychodu z reklam. O cenie usługi i dostępnych opcjach (płatna/bezpłatna) użytkownik dowiaduje się na etapie formułowania zlecenia, kiedy można się jeszcze wycofać.

Po otrzymaniu zlecenia serwis UsuńDane.pl kontaktuje się w imieniu użytkownika z nadawcą wiadomości SMS. Odbywa się to drogą elektroniczną lub pocztą tradycyjną (zapewne w tych przypadkach usługa jest droższa). UsuńDane.pl zapewnia, że nie używa danych zleceniodawców do celów innych niż wykonanie zlecenia.

- Operatorzy baz, nadawcy, których dane mamy zidentyfikowane, bezproblemowo honorują ten mechanizm. Dostajemy od nich potwierdzenia wykonania zlecenia usunięcia numeru z bazy. Muszę przyznać, że współpraca na tej płaszczyźnie układa się nam znakomicie - mówi twórca serwisu Rafał Nowakowski.

Oczywiście można mieć zastrzeżenia do podawania swojego numeru i nazwiska kolejnemu usługodawcy. Nie wszystkim też spodoba się usługa, która zarabia na rezygnacji z i tak niechcianych reklam. Niemniej jest to jedna z dostępnych opcji w walce z niechcianymi SMS-ami i wygląda na to, że istnieje zapotrzebowanie na taką usługę.

Jak informuje twórca serwisu, pod koniec grudnia 2010 istniała jego wersja testowa. W styczniu i lutym serwis był już co prawda dostępny w sieci, ale informacja o nim była ograniczona – trwały testy systemu płatności. Mimo to UsuńDane.pl odnotowało już ponad 10 tys. odsłon. Z początkiem marca wystartowała pełna wersja serwisu dająca możliwość darmowego skorzystania z usługi. Dało to wzrost o kolejne 5 tys. odsłon w pierwszym tygodniu działania.

>>> Czytaj: Nabici w SMS-y, czyli kosztowny podatek od marzeń


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

To koniec Zune od Microsoftu

Źródło: UsuńDane.pl