Społeczny odbiór reklamy

25-05-2015, 12:39

Materiały reklamowe – zbędny wydatek dla Firmy czy inwestycja, która szybko przyniesie korzystne efekty biznesowe?

Reklama jest niezbędnym elementem rozwoju większości firm, jednak skala współczesnych działań reklamowych jest na tyle szeroka, że coraz częściej odbiorcy zaczynają je traktować jak nachalną próbę namówienia do zakupu czy skorzystania z usługi. Na tak trudnym rynku reklamowym ogromnego znaczenia nabiera wsparcie specjalistów, ponieważ to oni pokazują jak trafić do odbiorcy i przekonać go, że ulotka to nie forma agitacji, a jedynie przyjaznego przedstawienia możliwych do osiągnięcia korzyści.

reklamaLosowa ulotka na ulicy

Społeczny odbiór ulotek rozdawanych na ulicy jest coraz gorszy, a tym samym często nawet doskonale zaprojektowane materiały reklamowe tuż po trafieniu w ręce odbiorcy trafiają do najbliższego kosza na śmieci. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że wiele firm nadal przeprowadza kampanie ulotkowe „w ciemno” – przygotowują reklamy, a następnie wynajmują osobę do kolportażu, która rozdaje ulotki w dowolnym miejscu i losowo wybranym ludziom. Tym samym przechodnie niechętnie je przyjmują i nawet nie zwracają uwagi na promowaną ofertę. Na tym przykładzie doskonale widać, że obecnie przemyślany, skuteczny marketing to jedna z najważniejszych cech odróżniających firmy odnoszące sukcesy od tych, którym trudno utrzymać się na rynku.

Reklama dopasowana do odbiorcy

Większość przedsiębiorców zdaje sobie już sprawę z tego, że wygląd i treść ulotki trzeba dopasować do określonej grupy docelowej i jej oczekiwań, jednak już nie każdy wie, ze podobną rolę odgrywa wybór sposobu i obszaru kolportażu. Obecnie specjalistyczne firmy takie jak Dystrybucja Polska jako najbardziej efektywny wskazują kolportaż bezadresowy, czyli docieranie z materiałem reklamowym do miejsca zamieszkania potencjalnego klienta. W ten sposób maksymalnie można ograniczyć losowość odbiorcy, ponieważ obszar dystrybucji dobierany jest na podstawie odległości od reklamowanej placówki handlowej lub cech socjodemograficznych grupy docelowej, czyli określonego wieku, stylu życia czy zamożności potencjalnego klienta.

 

Podsumowując, to, w jaki sposób ulotka jest postrzegana przez odbiorcę, zależy tylko od tego na ile dokładnie przedsiębiorca zaplanuje i przeprowadzi całą kampanię. Większość odbiorców pozytywnie oceni ulotkę dobrej jakości, zawierającą przydatne informacje, np. o bieżących promocjach czy stanowiącą kupon rabatowy - trzeba tylko z nią dotrzeć do właściwego adresata. Badania statystyczne pokazują, że prawie 70% mieszkańców polskich miast korzysta lub zgadza się otrzymywać gazetki reklamowe, co wyraźnie pokazuje, że jest to rynek, w który warto inwestować.

 

 

Źródło: Publikacja opłacona

Komunikaty Firm

Jeśli chcesz, aby informacja prasowa lub komunikat Twojej firmy pojawił się w DI pisz pod adres: kf@di24.pl. W odpowiedzi prześlemy informacje o usłudze.


Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
To warto przeczytać


fot. Geralt



fot. Geralt





  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
Serwisy specjalne: