Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

RMF FM otwiera ranking najbardziej opiniotwórczych mediów w styczniu 2022

02-03-2022, 17:57

Jak wynika z najnowszego raportu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce, ranking główny za styczeń 2022 otwiera stacja radiowa RMF FM cytowana niemalże 3,4 tys. razy. Miejsce drugie należy do portalu Onet z liczbą 2,7 tys. wzmianek w innych mediach, a podium zamyka Wirtualna Polska z wynikiem 2,3 tys. cytowań. Do TOP 15 ze wzrostami aż o siedemdziesiąt i pięćdziesiąt sześć miejsc awansowały kolejno miesięcznik Perspektywy i tygodnik Sieci.

W TOP 15 najczęściej cytowanych tytułów stycznia 2022 niemal połowę zajmuje prasa – 47%, gdzie kolejno występują Rzeczpospolita, Sieci, Gazeta Wyborcza, Super Express, Dziennik Gazeta Prawna, Fakt i Perspektywy. Po 20% udziału uzyskują stacje telewizyjne, w kolejności TVN24, Polsat News i TVP Info oraz portale internetowe WP, Onet i Interia. Radio natomiast w styczniowym zestawieniu ogólnym stanowi 13%, a ten typ medium reprezentują tym razem tylko RMF FM i Radio ZET.

najbardziej opiniotwórcze media w Polsce

Sieci z ogromnym awansem za sprawą wywiadu z Jarosławem Kaczyńskim

Pierwsze miejsce z awansem o dwa miejsca względem grudnia 2021 zajmuje stacja RMF FM cytowana prawie 3,4 tys. razy przez innych dziennikarzy w kraju. Na drugim miejscu uplasował się portal Onet z liczbą 2,7 tys. wzmianek, a podium zamyka Wirtualna Polska z wynikiem 2,3 tys. powołań w innych mediach. W TOP 15 znalazł się tygodnik Sieci, który odnotował wzrost aż o pięćdziesiąt sześć miejsc. Na łamach pisma pojawił się wywiad z wicepremierem ds. bezpieczeństwa i prezesem PiS Jarosławem Kaczyńskim, w którym potwierdził on, że polskie służby korzystają z oprogramowania szpiegowskiego Pegasus. Jak podaje IMM, media licznie odwoływały się do tej rozmowy, która finalnie przełożyła się na dotarcie na poziomie ponad 120 mln potencjalnych kontaktów z przekazem, co oznacza, że każdy Polak powyżej 15 roku życia mógł spotkać się z informacją o wywiadzie ponad 3 razy.

najbardziej opiniotwórcze media - ranking ogólny

Rzeczpospolita utrzymuje pierwsze miejsce w prasie. Do zestawienia dołącza miesięcznik Perspektywy

Z liczbą niemalże 2,2 tys. cytowań pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów prasowych niezmiennie zajmuje Rzeczpospolita. Zaraz za dziennikiem uplasował się tygodnik Sieci, a podium z wynikiem 1,7 tys. powołań zamyka Gazeta Wyborcza, która w styczniu między innymi relacjonowała sprawę afery Pegasusa i informowała o szczegółach zakupu systemu szpiegującego. Perspektywy z awansem aż o dwadzieścia siedem miejsc i wynikiem 964 wzmianek w innych mediach – zajmują miejsce siódme w styczniowym zestawieniu prasy. Miesięcznik opublikował coroczny ranking szkół średnich, na który inne tytuły licznie się powoływały.

najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

TVN24 numerem jeden wśród stacji telewizyjnych

Na pierwsze miejsce w kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych powraca TVN24 z wynikiem 2 tys. cytowań. Inne media powoływały się na stację między innymi za sprawą rozmowy dziennikarza redakcji – Konrada Piaseckiego z Adamem Niedzielskim, w której szef resortu zdrowia poinformował o przekroczeniu bariery stu tys. zgonów spowodowanych COVID-19 i zapowiedział wzrosty zachorowań w najbliższych tygodniach. Drugie miejsce w styczniowym zestawieniu zajmuje Polsat News (1,3 tys.), a awansem o jedno miejsce podium zamyka TVP Info (1 tys.). Wzrost o trzy pozycje odnotowała stacja TV Republika – 307 wzmianek, a także TVP2 uzyskując w styczniu 134 cytowania i wchodząc tym samym do rankingu TOP 10.

najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne

Podium stacji radiowych niezmiennie zajmują RMF FM, Radio ZET i Polskie Radio 24

Miejsce pierwsze najbardziej opiniotwórczego medium radiowego w Polsce utrzymuje stacja RMF FM. Najwyższy skok powołań odnotowano trzeciego stycznia, kiedy minister zdrowia na antenie radia odniósł się do przewidywań dotyczących wzrostu zachorowań w piątej fali pandemii koronawirusa, wysokiego ryzyka zarażenia się wariantem Omikron i zachęcał do szczepień. Wg wyliczeń IMM, każdy Polak powyżej 15 roku życia mógł spotkać się ponad 5 razy z informacjami RMF FM, na które inni dziennikarze powoływali się w styczniu 3,4 tys. razy. Drugie miejsce w zestawieniu należy do Radia Zet, do którego redaktorzy innych tytułów odnosili się w styczniu 1,7 tys. razy. Podium ponownie zamyka Polskie Radio 24 z wynikiem 815 cytowań. Wzrost o jedno oczko w stosunku do grudnia odnotowało Radio Maryja i Radio Wrocław.

najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

Onet przejmuje prowadzenie wśród portali internetowych

Na pierwszym miejscu w rankingu portali internetowych znalazł się Onet, na którego informacje dziennikarze innych tytułów mediowych powoływali się w styczniu 2,7 tys. razy. Portal informował wówczas między innymi o wycieku do sieci bazy zasobów wojska polskiego. Na drugim miejscu znalazła się Wirtualna Polska z wynikiem 2,3 tys. powołań, a podium ponownie zamyka Interia, tym razem z liczbą 2,2 tys. cytowań. Awansując o dwie pozycję z wynikiem 790 cytowań, na czwartym miejscu uplasował się portal wPolityce. Największy skok cytowalności odnotowano po rozmowie redakcji z europosłanką PiS, Anną Zalewska, która skrytykowała wypowiedź polskiego ambasadora Mirosława Jasińskiego nt. sporu o Turów. Awans o trzy miejsca w zestawieniu odnotował Pudelek.

najbardziej opiniotwórcze portale

Sieci i Gazeta Polska na topie najbardziej opiniotwórczych tygodników i dwutygodników

Sieci z awansem o siedem miejsc zajmują pozycję pierwszą w rankingu tygodników i dwutygodników. Gazeta Polska na drugim miejscu z wynikiem sześćdziesięciu cytowań więcej (266), niż w zeszłym miesiącu między innymi za sprawą rozmowy z ministrem sprawiedliwości Zbigniewem Ziobro, w której poinformował, że prokuratora wystąpiła z wnioskiem o aresztowanie Romana Giertycha. Podium zamyka magazyn Viva z liczbą 205 powołań w innych mediach. W zestawieniu znalazły się również tygodniki Do Rzeczy (195) i Wprost (166).

najbardziej opiniotwórcze tygodniki

Perspektywy na pierwszym miejscu w zestawieniu miesięczników i dwumiesięczników

Awansując o trzy oczka miesięcznik Perspektywy, otwiera styczniowy ranking miesięczników i dwumiesięczników. Na drugim miejscu uplasował się Forbes z wynikiem 146 cytowań, a zaraz za nim cytowany 111 razy magazyn Twój Styl. Press z wynikiem 104 powołań zajmuje pozycję czwartą, a przeskakując o jedno miejsce w zestawieniu, pojawia się Zwierciadło z wynikiem 24 cytowań.

najbardziej opiniotwórcze miesięczniki

Money powraca w internetowych mediach ekonomiczno – biznesowych

TOP5 najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno – biznesowym w styczniu niezmiennie tworzą redakcje Rzeczpospolitej, Dziennika Gazety Prawnej, Pulsu Biznesu, Forbesa i Parkietu. Awans na pierwsze miejsce wśród portali internetowych zyskuje Money z wynikiem 363 powołań, który między innymi rozmawiał z ekspertami nt. wzrostu cen energii w Polsce w porównaniu z innymi krajami europejskimi. Na podium znalazł się również Business Insider Polska i Bankier.

najbardziej opiniotwórcze media ekononiczne i biznesowe prasa

najbardziej opiniotwórcze media ekononiczne i biznesowe portale

Dziennik Wschodni i Głos Wielkopolski awansują w zestawieniu mediów regionalnych

Ex aequo na pierwszym miejscu w styczniowym rankingu mediów regionalnych pojawiają się Dziennik Wschodni i Głos Wielkopolski z wynikiem 104 wzmianek. Lokalna gazeta codzienna na początku stycznia informowała między innymi o ponownym otwarciu obwodnicy Kraśnika, zorganizowanym specjalnie dla polityków Prawa i Sprawiedliwości. Natomiast dziennik społeczno-polityczny należący do Polska Press donosił o nowinkach ze świata piłki nożnej, między innymi o prawdopodobnych transferach Jana Bednarczyka i Dawida Kownackiego. Ranking mediów regionalnych w styczniu zamyka z awansem o dwa miejsca i liczbą 67 powołań Dziennik Zachodni.

najbardziej opiniotwórcze media regionalne styczeń 2022

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 41 628 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 stycznia 2022 roku.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR