Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Reklam w internecie nie da się uniknąć, jeśli oferowane treści mają pozostać dla użytkowników darmowe. Wielu internautów akcpetuje reklamy pojawiające się podczas emisji online (streaming), są jednak miejsca, gdzie jesteśmy przeciwni tego typu rozwiązaniom.

Internauci przyzwyczaili się już do wszechobecnych reklam w internecie, także pokazywanych podczas oglądania programów czy filmów on-line. Taka jest cena udostępniania większości zawartości za darmo. Jak jednak wynika z badań przeprowadzonych przez Ipsos Media CT nie wszędzie takie reklamy są mile widziane - podaje Ars Technica.

82 procent ankietowanych w lutym Amerykanów nie miało nic przeciwko reklamom podczas dostępnych za darmo w Sieci programów telewizyjnych, 75 procent stwierdziło z kolei, że akceptowalne są także reklamy podczas oglądania filmów on-line. Jednak już 52 procent badanych było przeciwnych reklamom pojawiających się w treściach tworzonych przez samych użytkowników (jak chociażby filmy na YouTube).

Sonda
Czy przeszkadzałyby Ci reklama w amatorskim klipie na YouTube?
  • Tak
  • Nie
  • Co to jest YouTube?
wyniki  komentarze

Jak zauważa firma badawcza może stanowić do pewien problem dla takich serwisów, jak m.in. YouTube, które wprowadzając u siebie dłuższe i bardziej profesjonalne "produkcje", które mogłyby generować dochody z reklam. Obecnie 3 procent filmów dostępnych na YouTube ma reklamy.

W świetle wyników badań osoby odpowiedzialne za strategie marketingowe powinny dobrze się zastanowić, w jaki sposób "sprzedać" taki kontent, by nie miało to negatywnego wpływu na postrzeganie serwisu jako całości. Specjaliści nie przewidują jednak, by ten segment rynku reklamy szybko się rozwijał - w ciągu najbliższych 5 lat ma on przynosić zaledwie 4 procent wpływów generowanych przez filmy czy programy dostępne w Sieci - pisze NewTeeVee.

Ipsos podkreśla, że użytkownicy takich serwisów są przyzwyczajeni do bogatej oferty, która wolna jest od reklam, co w dzisiejszych czasach jest nie do przecenienia z punktu widzenia konsumentów. Umiejętne czerpanie dochodów z tego tytułu będzie trudnym wyzwaniem.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *