Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Rejestracja baz danych przez sklepy internetowe

04-05-2015, 10:42

Sklepy internetowe gromadzą i przechowują dane użytkowników w różnych celach, a jednym z nich jest wysyłka maili z atrakcyjnymi i nowymi ofertami.

kłodka płyta

Email marketing jest to jedno z działań marketingowych wykorzystywanych do kontaktu z klientami przez zdecydowaną większość sklepów online. Dlaczego? Bo jest ono efektywne i relatywnie łatwo ocenić, jak przekładają się na realne zyski firmy oraz łatwe do wprowadzenia w życie - obecnie, kiedy na rynku funkcjonują narzędzia stworzone do wysyłania masowych mailingów a także szybkiego tworzenia wiadomości typu newsletter lub mailing.

Jednak każdy właściciel sklepu online musi posiadać wyraźną zgodę użytkownika na wysłanie takich wiadomości. Bardzo często internauci sami chętnie zapisują się na newslettery i wówczas pozyskanie zgody nie jest trudne – umieszcza się ją w treści maila potwierdzającego (realizowanego w modelu double opt-in).

Jednak w przypadku zakładania konta w sklepie sprawa wygląda trochę inaczej. Tutaj wspomniane zgody należy pozyskać na etapie zakładania konta. Zapewne z własnego doświadczenia wiemy, że oprócz wypełnienia pól z naszymi danymi (imieniem i nazwiskiem oraz adresem email) na dole formularza jesteśmy jeszcze proszeni o zatwierdzenie regulaminu sklepu (co jest koniecznością) oraz zgody na możliwość przetwarzania naszych danych w celach marketingowych (tutaj czy zdecydujemy się na zaznaczenie tej opcji zależy wyłącznie od nas). Ważne, aby zgody nie były automatycznie zaznaczone i wyłączne zaznaczenie wszystkich zgód było przepustką do założenia konta.

Innym zadaniem przed jakim stoją właściciele sklepów jest zarejestrowanie Administratora Bezpieczeństwa Informacji w GIODO (Generalny Inspektor Danych Osobowych). GIODO wymaga przestrzegania także zasad w obszarze Bezpieczeństwa Systemów Informatycznych, które dotyczą między innymi warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy służące do przetwarzania danych. Warunki te obejmują między innymi: konieczność zmiany haseł co 30 dni, ochronę przed działaniem szkodliwego oprogramowania czy konieczność zabezpieczenia danych przez utratą. Sklep internetowy może także zdecydować się na wdrożenie normy ISO 27001. Jest to międzynarodowa norma standaryzująca systemy zarządzania bezpieczeństwem informacji. Wdrożenie procedur wiąże się z przeszkoleniem pracowników. Szkolenie ISO 27001 trwa zazwyczaj jeden dzień, który zazwyczaj wystarcza na to, aby pracownicy poznali zakres procedur a także praktykę ich stosowania.

 

 

 

Źródło: Publikacja opłacona

Komunikaty Firm

Jeśli chcesz, aby informacja prasowa także Twojej firmy pojawiła się w sekcji "Komunikaty Firm" DI pisz pod adres: kf@di24.pl. W odpowiedzi prześlemy informacje o usłudze.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. Sophos




fot. Freepik




fot. Freepik