Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

21 czerwca ukażą się „Kryształy Symetrii” – raport na temat użyteczności stron internetowych banków w Polsce. Autorem badania jest agencja e-biznes Symetria.

SymetriaKryształy Symetrii są cyklicznymi, profesjonalnymi badaniami użyteczności czołowych serwisów polskiego internetu.  Pierwszą przebadaną branżą będzie branża finansowa.

Głównym celem zaprezentowanych w raporcie badań jest wskazanie dobrych praktyk pokazujących, jak można ułatwiać użytkownikom poruszanie się po serwisie, oraz zidentyfikowanie błędów, których należy unikać. Na podstawie wyników powstanie ranking najbardziej użytecznych i przyjaznych internautom stron internetowych banków w Polsce.

Działania online często budzą obawę przed skomplikowanym procesem realizacji zadań i brakiem umiejętności w zakresie poprawnego wypełniania formularzy czy zawierania transakcji. A przecież dużo łatwiej i szybciej jest skorzystać z sieci niż wybrać się do urzędu, banku czy sklepu operatora komórkowego.

W I edycji badania Symetria postanowiła sprawdzić, na ile użyteczne są strony WWW największych banków w Polsce. Wszystkim ocenionym serwisom przyznane zostaną „Kryształy Symetrii”. Przyznanie kryształów następuje na podstawie wyników uzyskanych w trzech obszarach:

  • efekt – informuje, czy użytkownikowi udało zrealizować się zamierzone cele,
  • satysfakcja – odczucia użytkownika wyrażone poprzez ocenę trudności zadania,
  • wydajność – czas potrzebny użytkownikowi na realizację w/w celów.

Badanie przeprowadzone zostało na próbie 2000 użytkowników, którzy wykonali różne zadania na stronach wytypowanych banków. Internauci zostali zrekrutowani przez partnera branżowego projektu – serwis Money.pl. Zbadana została łatwość znalezienia podstawowych informacji, jak np. zastrzeżenie zagubionej karty czy sprawdzenie oprocentowania konta oszczędnościowego.

Otrzymane wyniki dadzą odpowiedź, na których stronach udaje się w pełni zrealizować poszczególne zadania, z jakim wiąże się to czasem oraz które z funkcjonalności i rozwiązań są najbardziej skuteczne i godne zastosowania.

Autor badania, agencja Symetria (www.symetria.pl) specjalizuje się w obsłudze projektów związanych z prowadzeniem biznesu w internecie. Od 1998 roku eksperci agencji doradzają i wdrażają rozwiązania w największych polskich firmach. Z usług Symetrii korzystali m.in. Volkswagen, BZ WBK, Telekomunikacja Polska, T-Mobile, Orange, Wirtualna Polska, Nestle, Hochland, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. 

Firma jest jedynym w Polsce członkiem UX Alliance (www.uxalliance.com), międzynarodowego stowarzyszenia zajmującego się badaniami użyteczności stron WWW.

Więcej informacji na fanpage'u Symetrii: www.facebook.pl/symetria.news


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *