Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Praca zdalna zmienia rynek. Kto na niej zyskuje?

22-11-2018, 22:05

Praca zdalna zyskuje nowych zwolenników również w Polsce. Sprzyja jej rozwój technologii oraz pokoleniowa wymiana na rynku pracy. Czy mogą na niej skorzystać zarówno pracownicy, jak i pracodawcy?

Na rynek pracy wkroczyli millenialsi, zmieniając sposób myślenia o sferze zawodowej. Według twórców raportu “Aktywni + Praca w życiu, życie w pracy” z 2018 roku już prawie połowa Polaków pozytywnie ocenia zacieranie się różnic pomiędzy życiem a pracą w związku z rozwojem technologicznym – młodzi pracownicy coraz częściej chcą wykonywać obowiązki służbowe w dowolnym czasie i miejscu, swobodnie przeplatając je ze sprawami prywatnymi. Ponadto badanie „Rynek pracy zdalnej a oczekiwania pracowników 2018” wskazuje na to, że 67% zatrudnionych oczekuje od pracodawcy elastycznych godzin pracy, a 53% –możliwości pracy zdalnej. 

W pogoni za pracownikiem

Według badania Hays Poland Polscy pracodawcy także otwierają się na elastyczne godziny pracy (59%) oraz pracę zdalną (55%). Nie jest to jednak model dopasowany do każdego – potrzebna jest samodyscyplina i dobra organizacja czasu pracy, dlatego wielu przełożonych ma obawy związane z brakiem kontroli nad pracownikami, obniżeniem ich produktywności, niedotrzymywaniem przez nich terminów czy niskim zaangażowaniem.

Koszt czy zysk?

Jak się okazuje, tych obaw nie potwierdzają badania – według 89% pracodawców wprowadzenie elastycznej pracy przyczyniło się do rozwoju firmy, 87% zauważyło zwiększenie konkurencyjności, a 82% – produktywności. W przypadku 8 na 10 przedsiębiorstw praca zdalna umożliwia przyciągnięcie i zatrzymanie najzdolniejszych pracowników, natomiast 83% – maksymalizację zysków. Więcej informacji na ten temat znajdziecie tutaj.

Źródło: Konica Minolta


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR