Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Przy ogólnie nie najlepszych nastrojach na rynku reklamowym, powody do zadowolenia mogą mieć agencje zajmujące się marketingiem online. Najnowsze badania sugerują, że blisko połowa firm skłonnych jest do zwiększenia swoich wydatków na reklamę w internecie.

Rynek reklamy online wyraźnie trzyma się coraz mocniej, o czym najlepiej świadczą kwartalne wyniki finansowe firmy Google. Wyższe przychody to efekt większej liczby płatnych kliknięć w reklamy. Konsumenci intensywniej więc szukają towarów w sieci, firmy z kolei nie są zbyt skłonne do obniżania kosztów z tym związanych. Sugerować to może wiarę w polepszenie sytuacji.

Pozytywne trendy w tym zakresie widać także w Polsce. Związek Pracodawców Branży Interaktywnej Interactive Advertising Bureau Polska zainicjował nowe badanie rynku pod nazwą Barometr IAB. Pierwsze wyniki są niezwykle obiecujące dla branży reklamy internetowej, potwierdzają także wnioski płynące zza Oceanu.

Z przebadanych prawie 300 firm 67 procent korzysta z reklamy internetowej. Jedynie reklama w czasopismach, zdaniem IAB, cieszy się większą popularnością. Tutaj wskaźnik wyraźnie jednak spadł - z 77 do 69 procent.

Ponieważ skuteczność reklamy online postrzegana jest najlepiej, nie powinno dziwić, że 42 procent przedsiębiorstw zamierza zwiększyć swoje zaangażowanie finansowe w tym segmencie, a jedynie 7 procent zmniejszyć. Na całym rynku reklamowym dominuje jednak oszczędność - 39 procent firm deklaruje obniżenie wydatków na reklamę w ogóle.

Reklama internetowa jako najbardziej efektywna kosztowo oraz najbardziej skuteczna (dzięki znacznie większym możliwościom dotarcia do grupy docelowej) przyciąga coraz więcej. W Wielkiej Brytanii jest to już najważniejsze medium reklamowe - w pierwszym półroczu na reklamę online wydano na Wyspach więcej niż na telewizję.

Czy taki model czeka także Polskę? Nasz rynek reklamowy ulega bardzo szybkim przemianom, polskie firmy coraz chętniej reklamują się w sieci, widząc jej zalety. Radio, telewizja czy prasa mają problem ze stworzeniem bardziej atrakcyjnej oferty, głównie ze względu na ograniczone możliwości technologiczne.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR