Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Polacy pokochali bankowość mobilną - wynika z badania ING

15-10-2015, 11:42

Dwóch na pięciu użytkowników urządzeń mobilnych z Polski (43%) korzysta z bankowości mobilnej - wynika z międzynarodowego badania „Finansowy Barometr ING”.

Choć najchętniej z bankowości mobilnej korzystają Holendrzy i Brytyjczycy, Polacy wyprzedzili pod tym względem m.in. Niemców i Francuzów, zajmując czwartą pozycję wśród europejskich krajów, które wzięły udział w badaniu.

Co trzeci polski użytkownik bankowości mobilnej korzysta z niej kilka razy w tygodniu, a co piąty codziennie. Prawdziwy „boom” bankowości mobilnej miał miejsce w ubiegłym roku – blisko połowa (45%) polskich użytkowników zaczęła korzystać z tego sposobu kontaktu z bankiem w 2014 r.

Ponad połowa polskich użytkowników bankowości mobilnej przyznaje, że odkąd jej używa ma większą kontrolę nad finansami (52%). Co czwarta osoba deklaruje, że teraz częściej niż kiedyś opłaca rachunki w terminie (24%), a co piąta (21%) przyznaje, że odkąd korzysta z bankowości mobilnej znacznie rzadziej loguje się do systemu bankowego przez komputer.

Polacy przodują również w kategorii robienia zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych: blisko dwie trzecie użytkowników dokonało w ten sposób zakupu w ciągu ostatnich 12 miesięcy. To więcej niż m.in. w USA, Wielkiej Brytanii i Niemczech. Z badania wynika również, że użytkownicy bankowości mobilnej robią zakupy mobilne blisko dwa razy częściej niż osoby niekorzystające z usług bankowych przez smartfon czy tablet.

Najpopularniejsze produkty kupowane przez urządzenia mobilne to ubrania i sprzęt elektroniczny. 41% polskich użytkowników kupiło w ten sposób odzież, a 37% elektronikę. Co czwarty Polak zamówił przez urządzenie mobilne artykuły spożywcze, co jest drugim najwyższym wynikiem w badaniu. Mężczyźni chętniej kupują sprzęt elektroniczny i gry, a kobiety odzież i żywność.

Badanie Finansowy Barometr ING zostało przeprowadzone w 15 krajach (Polsce, Austrii, Belgii, Czechach, Francji, Hiszpanii, Holandii, Luksemburgu, Niemczech, Rumunii, Turcji, Wielkiej Brytanii, Włoszech, USA oraz Australii) techniką badawczą CAWI na przełomie stycznia i lutego 2015 r., na reprezentatywnej próbie 14 829 respondentów, w tym 1018 z Polski.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *