Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

W 2010 roku liczba internautów przekroczyła 16 milionów - wynika z badań NetTrack SMG/KRC. Polacy wykorzystują internet nie tylko do wyszukiwania informacji, ale również do robienia zakupów. W zeszłym roku wydaliśmy 15,5 mld zł na e-zakupy. Rynek e-commerce stopniowo zwiększa swoje udziały w polskim handlu.

Polacy coraz częściej kupują w sieci, dotyczy to zarówno aukcji, jak i sklepów internetowych. Z aukcji korzysta 60% internautów, a z zakupów w e-sklepach około 50%, jak podają wyniki badań Nielsen Group. Polskie sklepy internetowe stają się coraz bardziej profesjonalne i wiarygodne, dbają o asortyment oraz wysoką jakość obsługi klienta. Według najnowszych danych obecnie w Polsce istnieje około 10 tysięcy e-sklepów. Przedsiębiorcy w sieci kuszą konsumentów między innymi: rabatami, darmową dostawą, zakupami grupowymi lub w serwisach społecznościowych. Z badań przeprowadzonych przez Euromonitor wynika, że wartość polskiego handlu w internecie podwoi się w ciągu najbliższych czterech lat.

Kto najczęściej kupuje w sieci?

Polscy e-klienci to przede wszystkim osoby młode do 39. roku życia, uczniowie i studenci, kadra zarządzająca i przedstawiciele wolnych zawodów. Co ciekawe, osoby, które najczęściej robią zakupy w internecie, to mężczyźni, chociaż z roku na rok przewaga ta maleje. W minionym roku kobiety stanowiły już ponad 43% klientów e-sklepów.

Profil klientów e-sklepów i uczestników aukcji internetowych

Co najczęściej kupujemy?

Każdego dnia w sklepach online zakupów dokonują miliony osób na całym świecie. W Polsce od kilku lat taka forma robienia zakupów cieszy się coraz większą popularnością. Obecnie w sieci możemy kupić wszystko, począwszy od odzieży, kosmetyków, książek, po artykuły spożywcze i usługi. Jak wynika z badań NetTrack SMG/KRC, do produktów najczęściej kupowanych online zaliczamy: książki (sięga po nie ponad 14% internautów), odzież i obuwie (12% e-klientów), telefony komórkowe i akcesoria oraz sprzęt komputerowy i RTV (9% internautów).

Początkowo kupowane były drobne produkty o niewielkiej wartości. Można jednak stwierdzić, że internet stał się takim samym miejscem dokonywania zakupów, jak konwencjonalne sklepy. Użytkownicy sieci najczęściej korzystają ze stron internetowych sprzedawców detalicznych, wyszukiwarek oraz stron umożliwiających porównywanie cen. Polacy wyróżniają się spośród wszystkich krajów europejskich – wolą korzystać ze stron internetowych sprzedawców (65%) niż z innych stron.

>> Czytaj także: e-Handel: 3/4 internautów kupuje, głównie na aukcjach


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING