Podział witryny "na kawałki" sposobem na nowy algorytm Google

14-07-2011, 12:45

Wydawcy nie przyglądali się bezczynnie niedawnym efektom walki Google ze spamem.

Na początku roku Google rozpoczęło wdrażanie swojego nowego algorytmu Panda, który choć mógł się kojarzyć z przyjaznym zwierzęciem, brutalnie obszedł się z wieloma witrynami.

>>Czytaj także: Google+ ma już 10 mln użytkowników?

Sonda
Google traktuje niektórych wydawców niesprawiedliwie?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Na łamach Wall Street Journal wydawca witryny HubPages, który publikuje teksty tysięcy internautów, ujawnia pomysły związane z "obejściem" nowości zaprezentowanych przez Google.

Wyszukiwarkowy gigant nie był delikatny dla HubPages. Witryna od kilku lat sukcesywnie zyskiwała popularność, gdy w lutym 2011 nagle straciła kilkanaście procent użytkowników pochodzących z Google. Kolejne miesiące były tylko potwierdzeniem spadkowego trendu, który utrzymuje się do tej pory.

Paul Edmondson zajmujący się rozwojem witryny przyznał, że HubPages obok wysokiej jakości artykułów publikuje również te "generalnie akceptowane przez internautów". Od czasu wprowadzenia Pandy ruch w witrynie spadł niemal o połowę w stosunku do początku roku, jednak Edmondson nie zamierza się poddawać.

Jego pomysłem na "rozluźnienie śmiertelnego uścisku" jest podział witryny na kilka mniejszych. Wysokiej jakości treści znajdujące się w witrynie nie są obecnie doceniane ze względu na masę innych tekstów, które Google uznało za mało wartościowe.

Spadająca popularność HubPages
fot. Alexa - Spadająca popularność HubPages
Pod koniec czerwca HubPages rozpoczęło podział witryny na subdomeny - osobna dla każdego autora. Jak mówi Edmondson: Efekty były świetne dla autorów lepszych treści i dużo słabsze dla tworzących słabe teksty. Choć Google oficjalnie nie ustosunkowało się do pomysłu, autor HubPages stwierdził, iż jest to "dokładnie to, czego powinno chcieć Google".

>>Czytaj także: Google usunęło z wyników wyszukiwania ponad 11 mln stron


Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy