Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Podcast nagrodzony za popularyzowanie nauki

18-12-2009, 10:29

Pierwszy polski podcast IT został laureatem V edycji konkursu Popularyzator Nauki. Konkurs jest organizowany przez Polską Agencję Prasową oraz Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Zdaniem jego organizatorów zasługi osób, które z własnej inicjatywy popularyzują naukę, są "niewyobrażalne".

Nagrodę otrzymał magazyn komputerowy "Trącić Myszką" i magazyn komputerowy dla dzieci "Przygody Małej Myszki w świecie informatyki". Jest to blok publicystyczno-edukacyjny, przygotowywany w ramach misji Polskiego Radia Szczecin od ponad trzech lat.

Uzupełnieniem bloku jest strona internetowa www.myszka.org stworzona w 2005 roku w celu publikowania, po raz pierwszy w Polsce, profesjonalnych podcastów.

- Nagroda została przyznana w uznaniu za popularyzację informatyki w mediach z wykorzystaniem nowoczesnych technologii i podcastingu. To dla nas ogromne wyróżnienie, które cieszy tym bardziej że w grudniu magazyn komputerowy będzie obchodził 10-lecie na antenie Polskiego Radia Szczecin - mówi redaktor Maciej Jankowski.

Zasługi osób, które z własnej inicjatywy zajmują się popularyzacją, są niewyobrażalne. Jest bowiem potężna luka między naukowcami a resztą społeczeństwa - podkreślił podsekretarz stanu w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego prof. Jerzy Szwed podczas uroczystej gali 15 grudnia br. w Warszawie.

Audycja uzyskała patronat Polskiego Towarzystwa Informatycznego, a w 2007 r. otrzymała nagrodę specjalną Stowarzyszenia Dziennikarzy RP za wykorzystanie podcastingu w promocji informatyki oraz budowaniu społeczeństwa informacyjnego. W ubiegłym roku otrzymała wyróżnienie za popularyzację nauki. Ministerstwo Edukacji Narodowej przyznało jej też patronat Europejskiego Roku Kreatywności i Innowacji 2009.

Warto dodać, że liczba wizyt na stronie internetowej www.myszka.org przekroczyła już 5 milionów. Audycji towarzyszy też czat, na którym internauci mogą komentować i zadawać pytania gościom w studio. Każdego miesiąca słuchacze pobierają ponad 100 GB podcastów. Dzięki udostępnieniu programów w internecie nie giną one w momencie zakończenia emisji, ale żyją w sieci, stanowiąc radiowy odpowiednik wprowadzanej również w Polsce telewizji na żądanie.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *