Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Poczta Polska: Elektroniczne potwierdzenie odbioru dostępne dla firm

16-05-2013, 12:57

Elektroniczne potwierdzanie odbioru listów poleconych wprowadziła Poczta Polska w ramach usług dla firm. Nowa usługa pozwoli zaoszczędzić nie tylko czas, ale i pieniądze.

Tak naprawdę elektroniczne potwierdzenie odbioru Poczta Polska wprowadziła już wcześniej, w ramach elektronicznej współpracy z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Teraz usługa jest dostępna dla wszystkich klientów biznesowych.

Potwierdzenie elektroniczne szybsze i tańsze

Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru (EPO) jest szybsze od papierowej, żółtej "zwrotki", której czas przesłania wynosi minimum 3 dni. Informacja o odbiorze listu poleconego jest udostępniana praktycznie od ręki. Nowe rozwiązanie jest też tańsze od papierowego potwierdzenia. W wersji podstawowej kosztuje 1 zł, zamiast 1,90 zł. Usługa stosowana jest do przesyłek poleconych oraz przesyłek firmowych poleconych.

W ramach usługi EPO nadawcy mają do wyboru dwa rodzaje pakietów: podstawowy i rozszerzony. W obu przypadkach otrzymują informację o dacie doręczenia przesyłki, nazwisku odbiorcy lub powodzie i dacie zwrotu przesyłki.

W pakiecie rozszerzonym klienci dodatkowo uzyskują dane na temat daty i miejsca pozostawienia zawiadomienia o próbie doręczenia przesyłki adresatowi, daty i miejsca pozostawienia powtórnego zawiadomienia, miejsca przechowywania awizowanej przesyłki oraz terminie jej odbioru.

W drodze eList oraz ePodpis

Poczta Polska w ostatnim czasie szybko wprowadza usługi łączące cechy poczty tradycyjnej i e-usług. Dobrym przykładem jest poczta hybrydowa i neokartka.

Sonda
Co myślisz słysząc o nowych usługach Poczty Polskiej?
  • jestem pozytywnie zaskoczony
  • dobrze, ale trochę poźno
  • nie robi to na mnie wrażenia
wyniki  komentarze

Ponadto operator pocztowy zapowiada kolejne takie usługi, np. eList czy ePodpis. W pierwszym przypadku będzie to odpowiednik tradycyjnego listu, tyle że wysyłany drogą elektroniczną. Treść listu będzie szyfrowana i podpisana cyfrowo, co ma zapewnić bezpieczeństwo i poufność przesyłanych danych.

Z kolei ePodpis umożliwi np. podpisanie umowy na odległość czy zweryfikowanie i zarejestrowanie dokumentu elektronicznego. Później strony będą mogły sprawdzić jego autentyczność oraz potwierdzić rejestrację i jej czas. Poczta Polska chce również poszerzyć funkcję okienka pocztowego o element e-urzędu.

Czytaj także: Poczta Polska bardziej terminowa, ale wciąż poniżej wymagań


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *