Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Czwarty operator komórkowy na polskim rynku potrzebował zaledwie 10 miesięcy, by zdobyć milion klientów. Plany na ten rok są nie mniej ambitne.

Sieć P4 podkreśla, że wykonanie planu nie było proste, gdyż polski rynek telefonii komórkowej zdominowany jest przez trzech operatorów, powiązanych z europejskimi potentatami. Mimo to, sieć Play rozwija się bardzo dynamicznie i w roku 2008 nie zamierza zwalniać tempa.

Pozyskanie jednego klienta kosztowało sieć około 214 złotych, nakłady na reklamę i marketing wyniosły 200 milionów złotych. P4 udało się jednak o 1/3 obniżyć ceny aparatów telefonicznych kupowanych od producentów, co pozwoliło zmniejszyć koszty - informuje Gazeta Prawna.

Rozwój PLAY jest realizowany wspólnie z chińskimi partnerami biznesowymi, ze szczególnym zaangażowaniem dostawcy infrastruktury sieciowej firmą Huawei, który buduje dla PLAY sieć nadajników HSDPA. Obecnie działa 820 z 1000 wybudowanych nadajników tego typu. Do końca roku 2008 operator planuje uruchomić 1-1,5 tysiąca stacji. W zasięgu sieci trzeciej generacji znalazłoby się wtedy około 40% Polaków, wobec 21% obecnie.

Sieć sprzedaży Play liczy obecnie ponad 450 punktów, z czego 305 salonów to jedna z najbardziej doświadczonych sieci dystrybucyjnych w kraju - Germanos, pracująca wcześniej dla operatów Era i Orange. Dzięki temu PLAY mógł w ciągu kilku miesięcy zbudować ogólnopolską, prężnie działającą sieć sprzedaży.

Szef P4, Chris Bannister, zapowiedział zdobycie kolejnego miliona klientów do końca 2008 roku. Zapewnił także, że środki potrzebne na dalsze inwestycje - w wysokości 1,2 miliarda euro - są zabezpieczone i podtrzymał prognozę, według której Play zacznie na siebie zarabiać w 2010 roku.

Chris Bannister ujawnił także, że 12 lutego w Barcelonie, wraz z brytyjską siecią 3, ogłoszą wspólną inicjatywę, której celem ma być zmniejszenie kosztów roamingu, a głównie transmisji danych. Według Europejskiej Grupy Regulatorów przesłanie 1MB danych kosztuje w roamingu średnio 5,24 euro, u polskich operatorów dwa razy więcej.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR







Tematy pokrewne:  

tag statystykitag roamingtag Playtag P4tag HSDPAtag Chris Bannistertag 3G