Platforma interaktywna zachęcająca dzieci do odkrywania kosmosu

16-04-2018, 15:18

Już wkrótce nauczyciele i rodzice będą mogli w prosty sposób rozbudzić ciekawość dzieci w zakresie nauk ścisłych, robotyki i kreatywnego myślenia. Wirtualna przygoda edukacyjna pomoże uczniom rozwinąć umiejętności związane z drukiem 3D, programowaniem i inżynierią, a także pokaże im, że nauka może być świetną zabawą, znacznie wykraczającą poza znane im schematy edukacji.

Przeznaczona dla dzieci w wieku od 9 roku życia platforma "Destination: Mars" wprowadza użytkowników w koncepcję edukacji STEAM (Science, Technology, Engineering, the Arts, Mathematics). 15-godzinny, dostępny na platformie e-learningowej kurs zabiera młodych odkrywców w wirtualną misję, podczas której poznają podstawy robotyki, nauczą się działania algorytmów, a także postawią pierwsze kroki w programowaniu. Całość uzupełniają ciekawostki na temat Marsa, różnorodne fakty z dziedziny biologii, fizyki i chemii oraz testy sprawdzające wiedzę.

W zaprojektowanym systemie edukacyjnym ważną rolę odgrywa Skribot – w pełni programowalny robot, którego dzieci mogą samodzielnie zaprojektować, a następnie wydrukować w 3D. Dla osób nieposiadających drukarki, przygotowano gotowe zestawy klocków i elektroniki. Przydadzą się one już podczas pierwszej misji, w trakcie której uczniowie będą mieli za zadanie złożyć robota i podłączyć elektroniczne elementy. Następnie wraz ze Skribotem odkryją tajemnice Czerwonej Planety, zaprogramują robota tak, aby podążał za linią lub omijał przeszkody i wyślą sygnał SOS dzięki wbudowanym diodom LED.

Źródło: Skiware