Orbis i Triada najpopularniejsze wśród internautów
Niemal połowa polskich internautów korzysta ze stron internetowych firm turystycznych. Do najpopularniejszych, według raportu Gemiusa "Turystyka internautów", należą witryny firm Orbis i Triada.
Z badania Megapanel PBI/Gemius, dowiedzieć się można, że w marcu br. witryny zgrupowane w węźle "Turystyka" odwiedziło ponad 5,9 mln użytkowników (real users). Każdy z nich spędził na analizowanych serwisach średnio 14 min. i 4 sek., dokonując 17,12 odsłon.
W tym okresie znajomość firmy Orbis Travel deklarowała zdecydowana większość, 78 procent internautów. Nieco mniej, bo 67 proc. użytkowników przyznało, że zna firmę Triada. W pierwszej piątce znalazły się jeszcze biura turystyczne Itaka, Scan Holiday i Gromada.
Internauci na podróże przeznaczają najczęściej do 2000 zł. W ciągu pierwszych czterech miesięcy roku tyle wydawała ponad połowa ankietowanych. Choć koszt wyjazdów najczęściej nie przekraczał 2000 zł na osobę, w styczniu aż co czwarty badany przeznaczył na ten cel ponad 8000 zł.
Więcej o wynikach badania Tourism Tracking przeczytać można na stronie internetowej Gemius.pl.