Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Netia: ponad 1/3 rynku nowych przyłączeń szerokopasmowych

04-11-2010, 09:52

36% wyniósł w mijającym kwartale udział Netii w rynku nowych przyłączeń do usług szerokopasmowych. Firma zwiększyła bazę klientów i wciąż robi duże postępy w uwalnianiu pętli abonenckich. Ogłosiła wzrost przychodów o 5% i podtrzymuje prognozę wyników operacyjnych oraz finansowych na koniec 2010 r.

Przychody Netii w pierwszych dziewięciu miesiącach 2010 r. wyniosły 1.175,1 mln PLN, wykazując wzrost o 5% rok do roku. Pomiędzy kolejnymi kwartałami przychody wzrosły o 0,2% do 394,5 mln PLN w III kw. 2010 r. wobec 393,7 mln PLN w II kw. 2010 r.

Zysk EBITDA wyniósł 278,6 mln PLN za pierwsze trzy kwartały 2010 r. oraz 89,8 mln PLN za III kw. 2010 r., wykazując wzrost o 25% wobec pierwszych trzech kwartałów 2009 r. i spadek o 6% wobec II kw. 2010.

Zysk netto wyniósł 42,3 mln PLN w okresie styczeń-wrzesień 2010 r. w stosunku do straty netto na poziomie 10,4 mln PLN w tym samym okresie 2009 r. Zysk netto w III kw. 2010 r. wyniósł 12,4 mln PLN wobec 15,6 mln PLN w II kw. 2010 r.

>>> Czytaj: Netia ma 1 mld złotych na przejęcia

Środki finansowe wykazane przez Netię na dzień 30 września 2010 r. wyniosły 313,3 mln PLN (z czego 157,4 mln PLN stanowiły środki pieniężne i ich ekwiwalenty, a 155,9 mln PLN bony skarbowe w wartości rynkowej), co łącznie stanowi wzrost o 40,8 mln PLN w stosunku do poziomu środków finansowych z czerwca 2010 r.

Netia podtrzymuje prognozę wyników operacyjnych i finansowych na koniec 2010 r. i zakłada pozyskanie 700 tys. klientów usług szerokopasmowych, 1 mln 225 tys. klientów usług głosowych oraz uwolnienie łącznie ponad 500 węzłów LLU na koniec 2010 r. Prognoza nie uwzględnia bazy klientów możliwej do pozyskania w ramach kolejnych potencjalnych akwizycji sieci ethernetowych.

Baza klientów rośnie

Liczba klientów korzystających z usług szerokopasmowych Netii zwiększyła się do 653.901 na dzień 30 września 2010 r., co stanowiło wzrost o 5% od dnia 30 czerwca 2010 r. Netia szacuje, że jej łączny udział w rynku stacjonarnych usług szerokopasmowych wzrósł do 11,1% z 9,0% na dzień 30 września 2009 r., a udział w rynku nowych przyłączeń stacjonarnych usług szerokopasmowych netto wyniósł około 31% w okresie styczeń-wrzesień 2010 r. i 36% w III kw. 2010 r.

Baza klientów usług głosowych (własna sieć + WLR + LLU) wyniosła 1.213.584 na dzień 30 września 2010 r., co stanowiło wzrost o 3% od 30 czerwca 2010 r. Łącznie Netia przyłączyła w III kw. 2010 r. ponad 31 tys. klientów usług głosowych. Operator szacuje, że jej łączny udział w rynku stacjonarnych usług głosowych wzrósł do 12,8% z 11,2% w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy.

Wiadomo, że Netia jest jedynym operatorem robiącym ogromne postępy w uwalnianiu pętli abonenckich (LLU). Na dzień 30 września 2010 r. Netia posiadała 437 uwolnionych węzłów z dostępem do około 3,2 mln klientów i obsługiwała łącznie 98.555 klientów w ramach technologii LLU. Spółka przyłączyła w III kw. 2010 r. aż 25.454 klientów w stosunku do 13.596 klientów pozyskanych w ubiegłym kwartale. Ponad 17 tys.  przyłączeń netto stanowiły migracje klientów BSA/WLR na LLU. Na dzień 4 listopada 2010 r. Netia posiadała ponad 107 tys. klientów LLU oraz 475 uwolnionych węzłów abonenckich.

Koszty migracji klientów BSA/WLR na LLU i koszty retencji klienta wyniosły w III kw. 2010 r. odpowiednio 1,8 mln PLN i 7,0 mln PLN. Koszty retencji klienta obejmują koszt subsydiowanych modemów i/lub koszt opłat dla TP za zmianę przepływności BSA oraz korektę w rozpoznaniu przychodów dla okresu obowiązywania umowy, które to pozycje są rozpoznawane w momencie przedłużania umowy.

>>> Czytaj: Jeden operator zainteresowany uwalnianiem pętli?


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING