Teledysk "My Słowianie" stał się niekwestionowanym hitem na YouTube. Tłumaczy się to dekoltami, ale przecież dekoltów i piersi w internecie nie brakuje. Może to jednak patriotyzm, tylko w innej formie?
Teledysk "My Słowianie" to nowy hit YouTube. Został obejrzany ponad 5,6 mln razy. Według analizy NapoleonCat.com teledysk ten od debiutu miał około milion odsłon dziennie. Najwięcej, bo 1,9 mln, miał 5 listopada, dzień po premierze. Co ciekawe, obecnie tylko dwa polskie profile mają ponad milion wyświetleń dziennie - UrbanRecTV i SA Wardega.
Poniżej infografika prezentująca statystyki.
Oczywiście, jeśli już udało się osiągnąć taki sukces, trudno nie spróbować przeanalizowania jego źródeł. Dla większości komentatorów w teledysku "My Słowianie" istotne są dekolty i modelki. Media już ustaliły, że dziewczyna z teledysków Donatana to tajemnicza Luxuria Astaroth, która podobno ma polskich rodziców. Tylko czy naprawdę teledysk staje się popularny dzięki modelce, czy modelka dzięki teledyskowi? Czy naprawdę w internecie tak mało jest dziewczyn, piersi i dekoltów, że ludzie rzucają się na teledysk Donatana, by je zobaczyć?
Chyba jednak trzeba przyznać, że w teledysku "My Słowianie" nie bez znaczenia jest element ludowo-patriotyczny. Nie jest to zresztą pierwszy raz, gdy hitem internetu staje się piosenka o motywach ludowych. Warto przypomnieć Koko Euro Spoko. Co prawda, piosenka ta pojawiła się w specyficznych warunkach i do czasu pełniła rolę pieśni bojowej, ale jednak była medialnym fenomenem i jednym z utworów najlepiej sprzedających się cyfrowo w roku 2012.
Wiele osób nie zniesie porównywania "My Słowianie" do "Koko Euro Spoko", ale spróbujmy spojrzeć na to jak na dwa przejawy tego samego fenomenu. Polacy są patriotami, choć wielu z nich ma uczulenie na słowo "patriotyzm". Niegdyś bycie polskim patriotą było podejrzane, dziś natomiast patriotami nazywają się często politycy i ekstremiści. To sprawia, że Polacy nie lubią nazywać się patriotami, ale jednak nimi jesteśmy. W głębi duszy chcemy czuć, że nasz naród jest lepszy od innych. Potrafimy wyśmiewać swoją kulturę i jednocześnie lgnąć do niej.
Ten ukryty patriotyzm Polaków jest widoczny przy różnych filmach na YouTube. Animowana Historia Polski Tomasza Bagińskiego też była wyświetlona miliony razy. Dość popularne są też takie filmiki, jak Polish History in 10 minutes - choć film nie jest adresowany do Polaków, z pewnością to głównie oni go oglądają. Duża popularność teledysków grupy Sabaton (takich jak 40:1) też wydaje się napędzana polskim patriotyzmem.
Nie twierdzę oczywiście, że wszyscy ludzie oglądają teledysk "My Słowianie", odczuwając wyłącznie miłość do ojczyzny. Mogą odczuwać także inne rzeczy, ale właściwie kto powiedział, że dumy narodowej nie można łączyć z dekoltami? Patriotyzm nie musi być tylko bogoojczyźniany.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|