Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Sytuacje kryzysowe wymagają dużych umiejętności, które pozwalają zapobiegać wydarzeniom mogącym zaszkodzić marce. Szczególnie pomocny okazuje się tu monitoring mediów, wskazujący publikacje nawiązujące do podmiotu, za którego wizerunek odpowiadamy.

Rozmaite narzędzia dostępne na rynku pomagają śledzić wszelkie doniesienia pojawiające się w mediach na temat klienta. W przypadku kompleksowej obsługi i szczegółowym dbaniu o wizerunek osoby czy instytucji z nami współpracującej, monitorowanie mediów jest niezbędne. Bieżące informacje o wszelkich wzmiankach pozwalają trzymać rękę na pulsie, szczególnie w momentach, w których nie jesteśmy pewni reakcji otoczenia lub gdy istnieje ryzyko negatywnej oceny klienta. Świadomość tego, jak opisywany jest klient i co mówi się na jego temat, to jedno z podstawowych działań public relations.

Kongres Profesjonalistów Public Relations

W zależności od pozycji rynkowej klienta, zakresu jego działań, obszaru funkcjonowania, monitorowanie może mieć różną skalę. W przypadku sytuacji kryzysowych lub budzących takowe ryzyko, obserwator winien korzystać z narzędzi możliwie szczegółowo analizujących hasło, po którym klient będzie możliwy do odszukania w mediach. Warto pamiętać, że trzymanie ręki na pulsie nie powinno być uzależnione od wielkości klienta. Wiadomo, że zasięg monitorowania mediów jest zależny od skali działania klienta, jednak o profesjonalizmie agencji świadczy również świadomość, że kryzys może dotknąć każdego, nawet najmniejszego bohatera. Zawczasu konieczne jest podjęcie odpowiednich kroków, które sprowadzą komunikację na prostą – komentuje Szymon Sikorski, CEO Publicon.

Interpretacja wyników jest jednak zupełnie czymś innym niż samo zbieranie danych. Dla klienta ważne jest właśnie działanie i reakcja, najlepiej jeszcze przed ewentualnym pożarem. Szczególnie w przypadku, gdy jakaś publikacja, komentarz w mediach społecznościowych, wypowiedź w radiu lub stanowisko konkurencji może wpłynąć na wizerunek i zadziałać na niekorzyść klienta. Dlatego same dane z monitoringu stanową punkt wyjścia i źródło wiedzy. Kolejnym zadaniem jest oczywiście reakcja, sprostowanie, wyeliminowanie nieprawdziwych wiadomości. Śledzenie informacji poprzez rozmaite narzędzia monitorujące rynek medialny znacznie ułatwia pracę agencji public relations. Potrzeba jednak dużej wiedzy, elastyczności i znajomości mediów, by w pełni wykorzystać ich potencjał i możliwości. Bez tego walka z kryzysem może okazać się jałowa i efekt – którym jest zażegnanie problemu – nie zostanie osiągnięty – tłumaczy dr hab. Dariusz Tworzydło, CEO Exacto.

 

Zobacz także:

Zarządzanie kryzysem w social media

Jeśli wydaje Ci się, że czwarta władza to media, mylisz się. Teraz to social media są siłą sprawczą, która buduje i niszczy kariery, wynosi marki na szczyty popularności lub równa je z ziemią. Social media to broń obosieczna - bywają źródłem kryzysów, ale także sposobem na ich pokonanie.*

Monitoring mediów będzie istotnym punktem Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który już 20 i 21 kwietnia odbędzie się w Rzeszowie. Głos w tym temacie zabierze m.in. Sebastian Bykowski, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, podczas wykładu „Monitoring mediów i jego wykorzystanie w sytuacjach kryzysowych”.

W czasie tegorocznej konferencji będzie można poznać sposoby zarządzania kryzysem, a także komunikacją z mediami oraz otoczeniem okołobiznesowym. Każdy, kto chce się rozwijać w zakresie marketingu oraz public relations, powinien wziąć udział w tym spotkaniu. Rejestracji można dokonać na stronie www.kongresprofesjonalistow.pl.

W Kongresie Profesjonalistów Public Relations co roku bierze udział średnio ponad 300 osób z branży PR, które podczas dwudniowego spotkania mają okazję wysłuchać merytorycznych prelekcji, przystąpić do udziału w warsztatach praktycznych, a także nawiązać długotrwałe relacje biznesowe. Konferencja odbędzie się 20 i 21 kwietnia 2017 roku w Rzeszowie.

Organizatorami Kongresu są Newsline sp. z o.o. oraz Ideo sp. z o.o.

 

* Linki afiliacyjne. Kupując książki poprzez te linki wspierasz funkcjonowanie redakcji Dziennika Internautów.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. Samsung



fot. HONOR








fot. Freepik