Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Młodzi internauci są twórczy, starsi pasywni

03-09-2009, 20:51

Internauci, którzy tworzą w internecie najwięcej treści, to osoby w wieku 18-24 lat. Z ich twórczości natomiast chętnie korzystają osoby starsze - wynika z badania "Mądry Internet", przeprowadzonego na zlecenie Netii.

Polscy internauci niemal codziennie korzystają z sieci, spędzając w niej średnio nieco ponad 4 godziny. Według Netii aktywne i pasywne korzystanie z internetu najprościej można pokazać na przykładzie serwisów społecznościowych. Jak się okazuje, aż 81 proc. respondentów badania zadeklarowało, że posiada konto w jednym z serwisów społecznościowych, natomiast aktywnie w nich uczestniczy jedynie połowa ankietowanych – z istotną przewagą kobiet.

Jak pokazało badanie, jest to najpopularniejsza forma aktywności widocznej w sieci. Inne, takie jak udostępnianie treści (programów, filmów, gier, itp.) czy zamieszczanie komentarzy na forach i blogach, są znacznie mniej powszechne - deklaruje je odpowiednio 35 i 34 proc. respondentów. Wśród osób prowadzących tego typu aktywność online przeważają ludzie młodzi w wieku 18-24 lat, a im respondenci są starsi, tym mniejszą aktywność twórczą deklarują.

Pasywne wykorzystanie z zasobów internetowych występuje - według Netii - w postaci przeglądania portali internetowych, adresowanych do szerokiego grona odbiorców (91 proc.), poszukiwanie informacji o produktach lub usługach na stronach producentów i dystrybutorów (88 proc.) czy informacji o produktach i usługach przed ich zakupem w portalach tematycznych (86 proc.). Te działania częściej podejmują internauci powyżej 25 roku życia.

Najmniejszą popularnością wśród osób pasywnie wykorzystujących sieć cieszą się materiały odpłatne - tylko, a może aż 20 proc. respondentów zadeklarowało, że korzysta z odpłatnych serwisów udostępniających filmy i seriale, a 19 proc. korzysta z płatnych archiwów gazet i bibliotek artykułów.

Badanie „Mądry Internet” zostało przeprowadzone na zlecenie Netii przez MillwardBrown SMG/KRC w maju 2009 r., metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview). W badaniu wzięło udział 1004 respondentów stanowiących reprezentatywną grupę polskich internautów.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *