Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Masz problem z operatorem? UKE twierdzi, że pomaga w 4 na 5 przypadków

22-07-2015, 14:00

Jeśli przydarzy się spór z dostawcą usług telekomunikacyjnych, to warto pamiętać, że również UKE może pomóc. Urząd twierdzi, że ponad 80% jego interwencji kończy się rozstrzygnięciem pozytywnym dla konsumenta.

Usługi telekomunikacyjne są dziś tak samo ważne jak dostarczanie prądu czy wody, ale z operatorami telekomunikacyjnymi chyba częściej mamy problemy. Warunki nowej promocji mogą rozczarować. Jakość usługi może być niska, a operator nie chce tego naprawić. Wiele osób doświadcza takich sytuacji. 

Zazwyczaj konsumenci szukają pomocy u Rzeczników Konsumentów. Mogą się też skarżyć do UOKiK. Warto też pamiętać, że przy problemach z operatorem może pomóc Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE). 

UKE skuteczny w sporach z operatorami

Wczoraj UKE udostępnił nieco statystyk na temat pomagania konsumentom. Wynika z nich, że:

  • w I połowie 2015 r. abonenci usług telekomunikacyjnych złożyli 2884 wnioski o interwencję;
  • 2078 interwencji (83,81%) zakończyło się pozytywnym rozstrzygnięciem dla konsumentów;
  • każde zgłoszenie wymagało podjęcia szeregu czynności, które obejmowały między innymi uzyskanie wyjaśnień od dostawcy usług telekomunikacyjnych, zbadanie stanu faktycznego i prawnego oraz podjęcie interwencji lub udzielenie wyjaśnień wnioskodawcy;
  • było 1378 wniosków o mediację, z których 759 (66,41%) zakończyło się zawarciem ugody między abonentem a dostawcą usług telekomunikacyjnych.

UKE poinformował też o problemach, z jakimi najczęściej stykają się konsumenci. Lista problemów nie zaskakuje... może poza pozycją nr 2.

  1. Wprowadzenie w błąd abonenta przy zawieraniu umowy przez przedstawicieli handlowych. 
  2. Podejrzenie fałszerstwa(!) tj. podrabianie podpisów na umowach.
  3. Niedotrzymywanie przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych warunków świadczenia usług w przypadku przedłużenia umowy. 
  4. Zaniżona jakość świadczonych usług (niska prędkość transmisji danych) i brak zasięgu sieci. 
  5. Utrudniony kontakt z działami obsługi klienta.

Jak kontaktować się z UKE?

Warto tu przypomnieć, że UKE prowadzi Centrum Informacji Konsumenckiej oraz infolinię działającą pod numerem 801-900-853. Dyżurujący na infolinii pracownicy urzędu w I połowie 2015 r. odebrali 4358 połączeń. Dzwoniący mogli się dowiedzieć np. jak reklamować rachunek telefoniczny albo jak można rozstrzygnąć spór z dostawcą. 

Wnioski o interwencje lub zapytania do UKE można kierować za pomocą formularza dla konsumentów

Czytaj także: Na 104 operatorów tylko 4 nie naruszyło przepisów - wyniki kontroli UKE


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *