Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Hewlett-Packard chce jak najszybciej rozwiązać problemy powstałe podczas rządów Leo Apothekera. Odzyskanie zaufania inwestorów wydaje się kluczowe.

Od kilku miesięcy tak naprawdę nie wiadomo, co Hewlett-Packard zamierza zrobić z systemem operacyjnym webOS. Kupiony w zeszłym roku razem z Palmem miał stać się przepustką dla koncernu na rynek urządzeń mobilnych. Nic z tego jednak nie wyszło - firma w sierpniu poinformowała, że rezygnuje z inwestycji w smartfony i tablety. Projekt TouchPada miał kosztować firmę przynajmniej 300 mln dolarów. W wyniku zamieszania także z przejęciem Autonomy, potencjalnym wydzieleniem działu komputerów osobistych i nie najlepszymi wynikami finansowymi pracę stracił Leo Apotheker, dyrektor generalny.

Czytaj także: HP: WebOS zostaje

Od tego czasu pojawiały się spekulacje odnośnie tego, co Hewlett-Packard pocznie z systemem, którego za bardzo nie ma na razie do czego wykorzystać. Ostatnie spekulacje mówią o tym, że jednak firma webOS-u się pozbędzie. Meg Whitman, która zastąpiła zwolnionego Apothekera, za główne zadanie postawiła sobie przywrócenie firmie zaufania inwestorów. Dlatego też znacznie szybciej, niż początkowo planowano, podjęto decyzję w związku z komputerami osobistymi. W wywiadzie dla francuskiego Le Figaro, którego fragmenty przytacza serwis All Things D, Whitman powiedziała, że sprawa systemu webOS zostanie rozwiązana w ciągu dwóch tygodni. Ponieważ nad projektem pracuje około 600 osób, decyzja powinna zostać podjęta jak najszybciej.

Whitman odniosła się także do statystyk firmy Canalys, która iPady traktuje na równi z komputerami osobistymi. W takiej sytuacji, według niej, prawdopodobne jest, że Apple prześcignie HP w przyszłym roku na rynku pecetów. Jednak rok 2013 ma ponownie należeć do koncernu z Palo Alto.

Czytaj także: Zysk HP w dół o 91 proc.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR