Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Listonosze Poczty Polskiej dostaną tablety. To otwiera nowe możliwości

03-12-2015, 13:48

Tablety mają być wyposażone w aplikację połączoną z centralnym systemem IT. Umożliwi to sprawniejsze śledzenie przesyłek, ale plany operatora idą jeszcze dalej.

Kiedyś już wspominaliśmy, że listonosze mają być wyposażeni w urządzenia mobilne. Była o tym mowa przy okazji przetargu na obsługę korespondencji z sądów. Dziś Poczta Polska oficjalnie zapowiedziała, że wyposaży listonoszy i kurierów w tysiące tabletów i smartfonów, a także 1500 padów do potwierdzania odbioru przesyłki w placówkach pocztowych.

Mobilny listonosz

W listopadzie ruszył w Poczcie Polskiej projekt „Mobilny Listonosz” w ramach, którego kurierzy i listonosze Poczty Polskiej wykorzystują urządzenia mobilne w obsłudze klienta.

Mobilny Listonosz

W ramach systemu Poczta Polska przygotowała kompleksowe rozwiązanie dla przesyłek poleconych zgodne z wymaganiami odnośnie doręczania pism sądowych, dotyczącymi Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru (EPO). Jest to system oparty na przeszło 3700 tabletach dla listonoszy i 1500 padach w placówkach pocztowych. Informacja o doręczeniu przesyłki zostanie wysłana elektronicznie do systemu nadawcy od razu po odebraniu przesyłki przez adresata i złożeniu przez niego podpisu na urządzeniu mobilnym  u listonosza.

To rozwiązanie jest zachwalane przez Pocztþę Polską jako potrzebne polskiemu wymiarowi sprawiedliwości. Poczta Polska przypomina też, że nie od dziś świadczy usługę Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru

Na drodze do kolejnych usług

Poczta Polska na bazie nowego systemu z tabletami i smartfonami chce rozwijać m. in obsługę usług finansowych, w tym płatności za rachunki, wpłaty na rachunek bankowy, doładowania telefonów komórkowych, sprzedaż usług ubezpieczeniowych czy doręczanie przekazów pocztowych, ekspresów pieniężnych oraz innych usług pieniężno-bankowych.

W przyszłości tablety i smartfony mają umożliwić błyskawiczne nadawanie przesyłek u listonosza lub kuriera. Mają też ułatwić przyjmowanie opłat za paczki pobraniowe, dzięki czemu zwiększy szybkość, z jaką pieniądze za tzw. „pobraniówki” trafią na konto e-sklepu.

- Z roku na rok nadawanych jest coraz mniej listów, w 2014 r. ich liczba spadła o kilkanaście procent. Rewolucji w komunikacji nie da się zatrzymać, dlatego obecna strategia Poczty Polskiej opiera się w dużej mierze na rozwoju usług cyfrowych. Nowoczesne rozwiązania technologiczne są także atutem, który pomoże nam znajdować nowych partnerów biznesowych - powiedział Janusz Wojtas, członek Zarządu Poczty Polskiej.

Strategia Poczty Polskiej do 2020 r. zakłada zminimalizowanie spadku przychodów z usług listowych, znaczny wzrost przychodów i postępującą elektronizację usług. Od 5 lat Poczta Polska osiąga dodatnie wyniki finansowe. W ubiegłym roku Grupa Poczty Polskiej zarobiła 142 mln złotych i to pomimo spadków w papierowej korespondencji wywołanych zmianami światowych trendów w komunikacji. Przedstawiciele Poczty Polskiej uważają, że kluczem do sukcesu jest rynek paczek, gdzie Poczta Polska rosła w ubiegłym roku dwukrotnie szybciej niż rynek.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *