Kryzysy w social media, monitoring marki w internecie i... kosmos, czyli wiedza tajemna dla każdego

PATRONAT MEDIALNY 20-04-2016, 07:36

Obecność marek, firm, produktów, a nawet instytucji w social media jest już normą. Wszyscy chcą być na Facebooku, Snapchacie czy Instagramie, a każda strategia promocyjna zawiera "paragraf" social media. Niewątpliwie media społecznościowe są przedmiotem pożądania nie tylko internautów, ale również marek.

Egzystencja marki w social media przynosi wiele korzyści, ale obok profitów mogą pojawić się straty, zwłaszcza straty wizerunkowe, a te wiadomo pociągają już za sobą straty finansowe, kiedy nagle utracimy klientów czy kontrahentów. Dzieje się tak wówczas, kiedy dochodzi do kryzysów marki w mediach społecznościowych, a one zdarzają się prawie codziennie.

Nie powinniśmy zapominać o specyfice mediów społecznościowych, których szeroki zasięg sprzyja rozprzestrzenianiu się negatywnej opinii o firmie niemal wirusowo. Nic nie daje w takiej sytuacji skasowanie nieudanego postu na Facebooku, czy próba blokowania uciążliwych użytkowników na fanpage’u. Kryzys prawie zawsze wybucha z niesamowitą siłą i niszczy zaufanie klientów do marki. Czy takim sytuacjom można zapobiegać? Co zrobić, żeby ich uniknąć? Jak marka powinna reagować na zaistniałą już sytuację?

Na te i inne pytania odpowie najlepsza w Polsce ekspertka od kryzysów w social media, autorka książki "Zarządzanie kryzysem w social media" - Monika Czaplicka, która wystąpi podczas drugiej edycji wydarzenia Czwartek Social Media w Płocku.

Wiele osób korzysta z możliwości pozyskania takiej wiedzy, jaką daje uczestnictwo w eventach, na których doświadczeni przedsiębiorcy, czy tzw. "social media ninja" dzielą się z publicznością swoim know-how i doświadczeniami. Czwartkowe Spotkania Social Media są obecne już w 10 miastach Polski, przeważnie dużych aglomeracjach. Wydarzenie w Płocku organizowane  jest przez inicjatywę Startup Płock znanej z organizacji kojarzonego już dobrze w środowisku e-biznesowym eventu Płockamp.

Czwartek Social Media w Płocku

Na wydarzeniu pojawi się również Jagoda Prętnicka-Markiewicz z firmy Senti One, która opowie o tym, dlaczego opłaca się monitorować swoją markę w internecie. SentiOne to właśnie narzędzie do monitorowania internetu i mediów społecznościowych, ale prelegentka skupi się szerzej na tematyce i przedstawi ciekawe case’y.

Tradycją stało się już, że podczas eventów organizowanych przez Startup Płock pojawia się prelegent z Płocka. Tym razem organizatorzy postawili na Piotra Kosek, który prowadzi swój kanał Astrofaza w serwisie You Tube. Piotr zaprezentuje się w bloku Rób Internety w Płocku i udzieli wywiadu, dzieląc się wiedzą o tym, jak pozyskał ponad 60 tys. subskrybentów, skąd czerpie inspirację do nowych filmów, czy jak technicznie radzi sobie z nagrywaniem wideo. Nie zabraknie też pytań o kosmos, w końcu ten temat najbardziej interesuje fanów tego vlogera.

Na "czwartkowe spotkania" przychodzą pracownicy agencji social media, freelancerzy, specjaliści od PR, startupowcy, właściciele biznesów i sklepów internetowych, a także ludzie, którzy stawiają dopiero pierwsze kroki w social media. Z każdym spotkaniem widzimy wiele nowych twarzy.

Spotkanie "Czwartek Social Media w Płocku" jest bezpłatne i odbędzie się 28 kwietnia w Klubie Poofa, o godz 17:30.

Rejestracja przez serwis Evenea: czwarteksocialmedia.evenea.pl


Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
Tematy pokrewne:  

tag Startup Płocktag social mediatag patronat DI
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy