Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Kryptowaluta Facebooka może przegonić bitcoina

05-07-2019, 20:12

Bitcoinem można już płacić w niektórych placówkach KFC i Subway, kryptowaluty przyjmują też cyfrowe biblioteki, operatorzy telefonii komórkowych czy linie lotnicze. Wkrótce prawdopodobnie staną się normą – wejście Facebooka na ten rynek z walutą Libra oznacza, że firmy powinny nieco poważniej potraktować wirtualne pieniądze.

Już w 2020 roku, choć niektóre źródła mówią nawet jeszcze o 2019 roku, na rynku pojawi się kryptowaluta Facebooka. Libra ma być dostępna z poziomu komunikatora i powiązana z tradycyjnymi walutami.

Tomasz Rozmus, prezes Tokeneo, zauważa, że płatności kryptowalutowe wciąż należą do bardzo unikalnych, samo ich używanie nie jest jeszcze powszechne ze względu na to, że cały ekosystem jeszcze nie powstał. Natomiast Facebook w tym momencie wyważa drzwi, bo jako social media ma ponad 2 mld kont na świecie. Gigant social media tym samym otwiera nowy rozdział, jeśli chodzi o wirtualnego pieniądza w naszym świecie.

Warto zauważyć, że światowe koncerny coraz częściej wdrażają kryptowaluty. Wystarczy wspomnieć chociażby KFC i Subwaya. Darowizny w bitcoinie przyjmuje Wikipedia, a firma Richarda Bransona, która obejmuje linie Virgin Mobile i Virgin Airline, pozwala płacić kryptowalutą za podróże kosmiczne. AT&T jest zaś pierwszym dużym operatorem telefonii komórkowej w USA, który oferuje klientom opcję płatności kryptowalutowych za pośrednictwem BitPay. Do tego warto dodać mniejsze firmy, czasem nieoczywiste.

Wejście Facebooka z 2,4 mld kont społecznościowych na ten rynek może całkowicie odmienić obraz rynku, jednak Libra nie musi – przynajmniej na początku – zdetronizować bitcoina. Zdaniem eksperta, bitcoin jest numerem jeden, jeśli chodzi o kryptowalutę. Natomiast w przyszłości używalność Libry będzie zdecydowanie większa.

Źródło: Newseria


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *